خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از رکود در بازار لوازم خانگى شیراز؛

لوازم خانگى 25 درصد گران شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۶۶۵

با افزایش نرخ ارز شاهد کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدى مشترى در بازار هستیم

رکود بازار لوازم خانگى از ماه پایانى سال گذشته آغاز شد و در سال جدید نیز ادامه یافت؛ از طرفی افزایش نرخ دلار عاملى شده است تا رکود بازار تشدید بیشترى پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با افزایش نرخ ارز بازار لوازم خانگى نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و شاهد افزایش قیمت در تمامى اجناس داخلى و خارجى هستیم.

شرکت هاى تولید کننده لوازم خانگى داخلى در روزهاى گذشته افزایش قیمت داشتند و در این میان شرکت هایى که محصولات خود را با تخفیف و یا اقساطى ارائه مى کردند با چالش جدى روبه رو شده اند.

گزارش میدانى از بازار لوازم خانگى شیراز نشان مى دهد که این بازار با کاهش شدید مشترى روبه رو است و از طرفى هم بسیارى از خریداران خرید خود را به تاخیر مى‌اندازند؛ در این میان انتظار براى ثبات در بازار لوازم خانگى براى مشترى و فروشنده رکود را به همراه داشته است.

 یکى از فروشندگان لوازم خانگى به ایلنا مى گوید: فروش لوازم خانگى در ماه هاى گذشته کاهش داشته است و قیمت هاى لوازم خانگى خارجى لحظه‌اى است و شرکت‌هاى داخلى اعلام کرده‌اند که قیمت‌ها افزایشى مى‌شود.

لوازم خانگى 25 درصد گران شد

افزایش 20 تا 25 درصدى قیمت لوازم خانگى

در حالى  اسفندماه سال گذشته شرکت هاى لوازم خانگى تولید داخلی قیمت برخى از محصولات خود را 25 درصد افزایش دادند که در روزهاى گذشته برخى از شرکت ها اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند.

آنطور که جمشید اسدزاده، بازرس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگى شیراز مى‌گوید: چند شرکت داخلى بین 20 تا 25 درصد قیمت محصولات خود را در چند روز گذشته افزایش داده‌اند و شرکت‌هاى دیگر نیز اعلام افزایش قیمت داشته‌اند اما هنوز فاکتور جدید صادر نشده است.

وى خاطرنشان مى‌کند: اجناس خارجى نیز بین 10 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته و افزایش قیمت اجناس داخلى بیشتر از کالاى خارجى بوده است.

رکود 60 درصدى بازار لوازم خانگى

اسدزاده با بیان اینکه برخى از فروشندگان به دلیل نوسان بازار تمایلى به فروش ندارند، عنوان مى‌کند: همچنین مشترى نیز کاهش داشته و تقاضا براى خرید به دلیل عدم ثبات قیمت ها کم شده است.

به گفته بازرس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگى شیراز در بازار جنس و کالا وجود دارد اما رکود بالا است و به همین دلیل تقاضا براى خرید کاهش داشته است.

وى ادامه مى دهد: در حالى از اسفندماه سال گذشته شاهد رکود مشترى در بازار لوازم خانگى هستیم که این رکود با افزایش نرخ ارز در شرایط فعلى به 60 تا 70 درصد رسیده است.

افزایش تمایل براى خرید اقساطى لوازم خانگى

بازرس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگى شیراز در باره وضع بازار لوازم خانگى نیز مى‌گوید: در این شرایط که بسیارى توان خرید کالا ندارند و روزانه قیمت ها تغییر مى کند به خرید اقساطى روى مى آورند.

اسدزاده خاطرنشان مى کند: در خرید اقساطى نیز برخى از فروشندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز فروش اقساطى را حذف کرده‌اند.

وى یادآور مى‌شود: اکثر واحدهاى تولیدى تخفیفات اعمال شده بر روى محصولات خود را یا حذف و یا کاهش داده اند.

به گزارش ایلنا؛ درحالى رونق معاملات در بازار لوازم خانگى کاهش داشته است که در این میان مردم دست از خرید کشیده و منتظر ثبات بازار هستند، همچنین توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانى شده اما به دلیل رکود خرید، این کاهش عرضه محسوس نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز