خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در زنجان انجام شد؛

عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌‌الله موسوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۲۵

عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته، روز گذشته برای نخستین بار در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان توسط فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بابک قره داغی، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: بیمار، خانم جوان ۳۰ ساله‌ای بود که دچار شکستگی ۷ دنده سمت راست، کوفتگی ریه و جابجایی و فرورفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده‌ی ریه) در اثر حادثه ترافیکی شده بود.

فوق تخصص جراحی قفسه سینه، با بیان اینکه طی این عمل جراحی، ترمیم دنده‌های شکسته‌ی بیمار و ثابت کردن استخوان‌ها در محل خود انجام شد، افزود: این عمل جراحی، ریسک عفونت، تجمع چرک در اطراف ریه و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود ظرفیت‌های تنفسی بیمار به حالت عادی برگشته و در آینده مشکل‌ساز نشود.

 قره‌داغی، یکی از مزایای این عمل جراحی را به حداقل رساندن تعداد روزهای بستری بیمار عنوان کرد و گفت: اگر عمل انجام نمی‌شد، بیمار باید به مدت یک یا دو هفته و حتی بیشتر، در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری می‌شد در حالی که با انجام این عمل جراحی، بیمار حداکثر یک الی دو روز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و پس از آن ظرف ۷ الی ۸ روز ترخیص می‌شود.

وی ، تصریح کرد: با انجام این عمل جراحی، بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود بازگردد و علاوه بر آن از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها به جا می‌ماند، به طور کامل اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز