خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب رفاه و سلامت آذربایجان‌شرقی:

قدرت مطالبه‌گری شهروندان مشوق حضور در انتخابات خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۴۰

نمایندگان در چارچوب احزاب پاسخگوی مردم هستند

دبیر کل حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان‌شرقی عدم پاسخگویی نمایندگان را عامل بازدارنده شرکت شهروندان در انتخابات دانست و گفت: امروز بخشی از معضل کاهش مشارکت مردم در انتخابات به این دلیل است که نمی‌توانند از نمایندگان مطالعه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، شهرام دبیری، در نشستی با خبرنگاران گفت: اگر حزبی وجود داشته باشد نمایندگان منتخب نیز لاجرم به برنامه‌های ارائه شده از سوی حزب پایبند و پاسخگو خواهند بود.

دبیری با اشاره به اینکه، حزب رفاه و سلامت به عنوان اولین حزب استانی آذربایجان شرقی، با توجه به خلا شکل‌گیری احزاب در کشور، بنیان‌گذاری شده، اظهار داشت: این حزب با هدف ایجاد انگیزه و تاثیرگذاری در مشارکت‌های مردم در امور کشور تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه حزب درحال حاضر بصورت استانی فعال است اما در آینده‌ای نزدیک بصورت کشوری به فعالیت ادامه خواهد داد، افزود: مهمترین برنامه اقتصادی حزب این است که اقتصاد را از حالت دولتی خارج کنیم.
 
دبیری خاطرنشان کرد: همه ما می‌توانیم با حضور فعال در انتخابات، به شکوفایی و توسعه کشور کمک کنیم؛ با خدمت به مردم و پیشرفت کشورمان و حضور در این رویداد مهم پیوندی در زنجیره ساختاری کشورمان باشیم.
 
دبیرکل حزب رفاه و سلامت با اشاره به اینکه متأسفانه آذربایجان شرقی در شاخص‌های مختلف اقتصادی فرهنگی و اجتماعی که در کشور وجود دارد، هنوز نتوانسته است به جایگاه خاص خودش برسد، گفت: یکی از اهداف اصلی حزب رفاه و سلامت تحقق آرمان‌های استانی و ارتقا جایگاه تبریز در سطح کشور است.
 
وی با بیان اینکه رفاه و سلامت، دو رکن مهم جامعه است، ادامه داد: سلامتی همواره اولویت اول انسان بوده و بعد از آن مسائل مربوط به رفاه مورد اهمیت قرار می‌گیرد و تشکیل حزب رفاه و سلامت برابر اولویت و مشکلات اصلی موجود در جامعه قدم‌های مؤثری فارغ از هر جناح سیاسی در راستای رضایتمندی مردم بردارد.
 
علیرضا رحیمی سخنگوی حزب نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه احزاب دروازه‌بان جوامع و رابط بین خواسته مردم و قانونگذاران هستند، گفت: حزب چرخ دنده دموکراسی است و فعالیت‌های آن ماسوای خط کشی‌های چپ و راست و حول رشد استان برنامه ریزی کنند.
 
وی تاکید کرد: فرهنگ فعالیت‌های حزبی در دنیا در حال اجراست و جوامع را اداره می‌کند.
 
رحیمی همچنین خاطر نشان کرد: در قالب احزاب، افکاری مفید برای جامعه و همسو با ساز و کار قانونی تشکیل شده و جامعه را نجات می‌دهد.
 
در ادامه نشست، دبیرکل حزب رفاه و سلامت در استان آذربایجان شرقی لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را معرفی و اظهار کرد: اسامی لیست ۶ نفره حزب رفاه و سلامت در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به این شرح است: مسعود پزشکیان، علیرضا منادی، سید محمدرضا تاج الدینی، علیرضا نوین، صابر پرنیان، علی آجودان زاده.
 
فعالیت رسمی این حزب بهمن ماه سال گذشته با هدف تمرکز بر روی مسائل اجتماعی، توسعه، رفاه و افزایش سلامت مردم، پیگیری مطالبات منطقه‌ای، طرح‌های معوق مانده و ارتقای جایگاه تبریز و آذربایجان شرقی آغاز شد.
 
رحیمی با بیان اینکه تولد احزاب به واسطه احساس نیاز در جامعه است، گفت: مشکلات مختلف حوزه سلامت از جمله بی‌عدالتی‌ها، ناهمگونی‌ها بود و نیازهای انسانی را شاهد بودیم و حزب رفاه و سلامت تشکیل شد.
 
آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.
 
افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز