خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تلاش دشمن برای تغییر نگاه ها به چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۱۸۰

اتحاد و انسجام مردم سیستان و بلوچستان تحکیم شده است

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: من فکر می کنم اتحاد و انسجامی که در بین مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، تحکیم‌ شده و همه آحاد جامعه به اتفاق حادثه تروریستی چابهار را محکوم کرده‌اند‌.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص پیامدهای حادثه تروریستی 16 فروردین ماه امسال، گفت: شهرستان چابهار همیشه به لحاظ ضرایب امنیتی شرایط بسیار خوبی را داشته و شهر آرامی بوده است و اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری در چابهار در حال رقم خوردن است.

وی افزود: دشمن برنامه دارد تا نگاه هایی که به چابهار وجود دارد را تحت تاثیر اتفاقات منفی قرار دهد. در بامداد 16 فروردین ماه شاهد اتفاق تلخ حادثه تروریستی در چابهار بودیم که چنین اتفاقاتی در چابهار کم سابقه است.

سعیدی در ادامه گفت: چابهار فضای اقتصادی، توریستی و توسعه‌ای دارد و حادثه تروریستی در چابهار تاثیرات بسیار منفی را بر این سه حوزه گذاشته است.

وی افزود: مردم به شدت این حادثه تروریستی را محکوم کرده‌اند. خون برادران اهل تشیع و تسنن یک جا ریخته شده و قطعا این خون ریخته شده باعث رسوایی عاملین این اتفاق خواهد شد.

نماینده مردم چابهار افزود: در مجموع با تلاش حافظان امنیت، امنیت در چابهار برقرار شده و همه افرادی که در این جنایت دست داشتند، کشته شدند و به سزای اعمالشان رسیدند.

وی افزود: من فکر می‌کنم اتحاد و انسجامی که در بین مردم وجود دارد تحکیم‌ شده و همه آحاد جامعه به اتفاق این جنایت را محکوم کرده‌اند‌. قطعا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که فردی برای احقاق حقوقش دست به اسلحه بزند لذا من فکر می کنم این موضوع باعث شده زمینه های وحدت بین مردم بیشتر شود‌.

وی افزود: طبیعتا امنیت مردم محور، پیش شرط اصلی هر توسعه ای است ما باید همه زمینه های ایجاد ناامنی را از بین ببریم و اجازه ندهیم که فضای منطقه چابهار، فضای امنیتی باشد چرا که همیشه در چابهار فضای توسعه‌ای و اقتصادی حاکم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: باید برای معضل حاشیه نشینی در چابهار تدبیری اندیشیده شود چرا که این معضل می‌تواند تبعات امنیتی بسیاری را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن تقویت زیرساخت های گردشگری و توسعه انسانی در چابهار بسیار موثر است و باعث می شود خود مردم با چنین اتفاقاتی مقابله کنند.

وی در پایان گفت: از طرفی ضرایب امنیتی باید افزایش پیدا کند و فضای منطقه هم آمادگی لازم را برای توسعه اقتصادی و گردشگری  داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز