خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان مطرح کرد؛

تعهد ۴ برابری نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۷۵

نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب است

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه طرح های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان قابلیت اجرایی شدن دارد، گفت: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی در جریان برگزاری توری خبری بازدید از طرح های مسکن شهری و روستایی شیراز با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن افزود : اگر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد ، طرح های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی می شوند.

وی ادامه داد: استان فارس رتبه نخست کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد ، با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، فارس بیشترین تامین قطعات زمین را در کشور انجام داده است در عین حال استان فارس بیشترین کمبود زمین هم در این طرح دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس عنوان کرد: نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه است، سال جهش تولید در مسکن ملی در استان فارس، سال افزایش مشارکت و توسعه روستایی قلمداد می شود.

حمیدی با اشاره به اینکه سهیمه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس ۳۰ هزار قطعه است البته برنامه ما برای تامین ۶۰ هزار قطعه بوده است، خاطرنشان کرد: استاندار فارس تاکید دارد که این تامین قطعات زمین روستایی به ۱۲۰ هزار قطعه افزایش یابد.

تعهد ۴ برابری نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس

 تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه کار نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس

 وی افزود: بنا بر این با یک ظرفیت تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه کار نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس دنبال می‌شود ، در روستاهای مستعد و مناطقی که در حریم شهر قرار دارند این طرح اجرایی می‌شود .

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه قرار بر این است که ۳۰ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستایی در استان فارس از منابع طبیعی و راه و شهرسازی دریافت کنیم ، ادامه داد: کار نهضت ملی مسکن کلید بخورد ، کار آماده سازی اکنون در روستای گیاه زار شیراز در حال انجام است و در ۲۵ هکتار کار آماده سازی شروع شده است.

حمیدی با بیان اینکه ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح های نهضت ملی مسکن استان فارس نام نویسی کرده اند، افزود: ۳۶ هزار و ۷۲۲ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۷۲ هزار و ۱۲۴ متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تا کنون نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: برای ۲۵ هزار و ۴۵۹ متقاضی تا کنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، ۷ هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده اند ، ۱۶۲ متقاضی طرح را به پایان رسانده اند ، ۴۸۱  واحد در مرحله نازک کاری است ، ۳ هزار و ۴۱۲ واحد در مرحله سفت کاری و اجرای سقف و ۸ هزار و ۶۰۷ واحد در مرحله اسکلت است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص ساز است ، ۱۳ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن ملی نیز با بهره گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیر ساخت و فونداسیون است.

تعهد ۴ برابری نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس

طرح مسکونی نشاط سلطان آباد  یکی از طرح های با زیر ساخت مستحکم است 

 معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس نیز در جمع خبرنگاران گزارشی از پیشرفت های طرح های نهضت ملی مسکن ارائه داد و با تشریح طرح نشاط سلطان آباد شیراز اظهار داشت : طرح مسکونی نشاط سلطان آباد شیراز یکی از طرح های با زیر ساخت قوی، شکیل و زییا و مستحکم است که با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده است.

 محمد رسول پروری اضافه کرد : برای اجرای این پروژه ۱۸ طراحی شهری پیشنهاد و یکی از این طرحها پذیرفته شد، این مجتمع مسکونی یک هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی ظرفیت دارد و بین پنج تا شش هزار نفر در این مجتمع سکونت خواهند داشت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : پنج ناحیه مسکونی در شهرک نشاط سلطان آباد شیراز در نظر گرفته شده که همه خدمات روبنایی و زیر بنایی آب، برق و گاز برای آن پیش بینی شده است.

فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در این بازدید از بازسازی مناطق آسیب دیده شهرستان اوز بر اثر زلزله ارائه داد و گفت: عملکرد حوزه بازسازی بنیاد مسکن استان در بحران سیل مرداد ماه ۱۴۰۱ ، طوفان مانسون و بروز خسارت به تعدادی از واحدهای خسارت دیده احداثی شهری و روستایی بیانگر عملکرد قابل توجه همکاران بنیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز