خبرگزاری کار ایران

سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد:

کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۰۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تا کنون ۷۴ هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی موسوی با اشاره به اینکه اردیبهشت بهترین زمان برای کودپاشی زمین‌های کشاورزی است افزود: تا کنون ۷۴ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده و شالیکاران تا پایان اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به دفاتر جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها حواله مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

وی با اشاره به اینکه کشاورزان قبل و حین نشا، باید کودپاشی زمین‌های خود را جدی بگیرند، گفت: تغذیه خاک در زمان نشا با ترکیب مناسبی از ازت، فسفات و پتاس می‌تواند در افزایش تولید، استحکام ساقه برای پیشگیری از بیماری‌های بلاست و افزایش مقاومت در برابر کرم ساقه خوار و خشکسالی موثر باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۰۰ کارگزار شرکت تعاونی و بخش خصوصی آماده ارایه خدمات در این بخش هستند، افزود: توزیع کود شیمیایی از طریق حواله الکترونیکی صورت می‌گیرد و کشاورزان برای دریافت سهمیه کود به مراکز جهاد کشاورزی و مراکز خدمات غیردولتی مراجعه و با ثبت سطح زیر کشت در سامانه پهنه‌بندی از طریق سامانه پایش کود براساس میزان سهمیه ابلاغی نسبت به دریافت سهمیه تخصیصی اقدام کنند.

بر اساس توصیه کارشناسان، بهره‌برداران باید قبل از استفاده از کود‌های شیمیایی، با انجام آزمون خاک، نسبت به تغذیه کودی مزارع خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز