خبرگزاری کار ایران

نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها:

نبود زیرساخت، بزرگترین مانع توسعه کردستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۷۹

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نبود زیرساخت، بزرگترین مانع توسعه کردستان است، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تنها راه برون رفت استان از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایلنا، عارف محمدخانی با بیان اینکه کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی برای توسعه دارد، گفت: معدن و پهنه‌های غیرفعال معادن استان،‌ ساماندهی مبادلات مرزی در مرز باشماق و مدیریت منابع آب و خاک مهمترین مطالبات و ظرفیت‌های توسعه‌ای استان هستند که باید به‌درستی از آنها بهره‌برداری و مشکلات موجود رفع شود.

وی افزود: نبود زیرساخت‌ها، ساماندهی مبادلات مرزی و تامین منابع مالی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه کردستان است که برای توسعه استان باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

محمدخانی خاطرنشان کرد: با وجود مرز مشترک با کشور عراق، حتی یک پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان نداریم و در حوزه تجارت خارجی نیز شرط توسعه استان در گرو تقویت زیرساخت و ایجاد جاده است و امری مهم‌تر از ترانزیت در مرز وجود ندارد.

وی ادامه داد: توسعه خطوط ریلی و اتصال راه‌آهن همدان _ سنندج به مرز باشماق می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه راه، توسعه و ایجاد اشتغال در استان را مرتفع کند.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نبود زیرساخت، بزرگترین مانع توسعه کردستان است، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تنها راه برون رفت استان از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز