خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زنجان:

مساله محوری، رویکرد راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۲۲

شورای فرهنگ عمومی استان ها، قرارگاه فرهنگی استان محسوب می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، با بیان اینکه رویکرد و سیاست راهبردی شورای فرهنگ عمومی قرارگاهی و مساله محوری است، گفت: شورای فرهنگ عمومی استان ها، قرارگاه فرهنگی استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام خسروپناه، امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، با بیان اینکه عملیات وعده صادق، پیروزی تمدن و نقطه عطفی در تاریخ جهان بود، گفت: علیرغم حمایت ۲۸ کشور از اسرائیل، ایران با پرتاب ۳۰۰ پهباد و موشک و عبور ۴۰ درصد این موشک ها از پدافند دفاعی اسرائیل، سیلی محکمی بر این رژیم غاصب زد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، با بیان اینکه این عملیات پیروزی بزرگی بود که تنها در حمله نظامی خلاصه نمی شود بلکه یک عملیاتی نیابتی از سوی ایران برای مستضعفان جهان بود، گفت: ایران در این عملیات اقتدار علمی خود را به جهانیان ثابت کرد که نشان از قدرت علمی و فناوری بزرگی داشت که به همت دانشمنذان هسته ای ایران به سرانجام رسیده است. اگر دانشگاه های برتر و اثرگذار در حوزه علم و فناوری نبود ایران به چنین قدرت نظامی و پهبادی نمی رسید.

 خسروپناه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نگاه ما به استان زنجان نگاه معنویت محور و حکمت بنیان است، تصریح کرد: زنجان یک منطقه تازه تاسیس نیست بلکه یک مجموعه تمدنی با پیشینه علم و حکمت است و وجود شیخ شهاب الدین سهروردی فیلسوف حکمت در زنجان که یک مکتب فلسفی را تاسیس کرد، گواه این مطلب است. این عالم که در سن جوانی مظلومانه و در غربت به شهادت رسید حکمتی را تاسیس کرد که اگر بتوانیم رسائل فارسی ایشان را بفهمیم باید به خود افتخار کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ، یادآورشد: زنجان یک استان عالم پرور و حکمت بنیان است، مساجد و مدارس ذی قیمتی دارد که نشان از میراث تمدنی دارد و بایستی به داشته ها و میراث این استان در کنار کمبودها توجه کرد.

وی، با اشاره رونمایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان در سال ۱۴۰۱ ، گفت: در جواب کسانی که از شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی می خواهند باید گفت شورای فرهنگ عمومی استان ها، قرارگاه فرهنگی استان محسوب می شود و اگر شورا مصوبات را مطالبه گری کند به نوعی ضمانت اجرایی محسوب می شود.

خسروپناه، ادامه داد: ۹۴ مرکز رصد مسائل در کشور وجود دارد که ضمن ارائه گزارش به شورای انقلاب فرهنگی کشور، در حوزه های مختلف آخرین اطلاعات را به صورت اتاق وضعیت در اختیار ما قرار می دهند.

وی، اضافه کرد: مساله شناسایی لازمه حل مشکل است؛ با تحلیل داده های رصد شده سیاست ها تعیین و براساس این سیاست ها به اجرای برنامه و نظارت می پردازیم؛ اگر دستگاه های استان زنجان نیز براساس مساله های احصا شده در نقشه مهندسی استان برنامه اجرا کند به مرور موجب حل این مسائل می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با یادآوری اینکه به رغم هجمه های فرهنگی دشمن، ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد، گفت: اگر به مقوله حجاب قبل از اسلام در ایران نگاه کنیم خواهیم دید حجاب در ایران جزو ویژگی خانواده های اصیل بوده و با ظهور اسلام در ایران به مقوله حجاب امضا زده شده است.

 خسروپناه، آموزش و پرورش را یکی از اولویت های شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اعلام کرد و گفت: ستاد تعلیم و تربیت روزهای سه شنبه تشکیل جلسه می دهد و اگر امروز می بینیم دانشگاه فرهنگیان جان تازه ای گرفته از نتایج این ستاد است.

به گفته وی، در مورد تخصیص بودجه برای برنامه های برش استانی نقشه مهندسی کشور اولویت با بودجه دستگاه های مجری این برنامه ها در سند باشد و در مرحله دوم هم تلاش می کنیم تا با رایزنی بودجه اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز