خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

کاهش ۷.۴ درصدی نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۲۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از کاهش 7.4درصدی نرخ بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، حسین فتحی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تولید رکن مورد تاکید و شاخص بارز رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تولید سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور گفت: سهم استان ما از این رقم ۶۱ هزار و ۸۶۱ نفر بود  که در مجموع نسبت به وظیفه استانی محول شده ۳۰ درصد موقعیت های بیشتری ایجاد شد.

فتحی با تاکید بر تمرکز اداره کار بر همکاری تعاونی ها در سال ۱۴۰۳ به منظور رفع قسمتی از مشکلات کارگران گفت: در طرح اصلاح و بازنگری دستمزد و حقوق کارگران چهار برابر افزایش داشته ایم.

وی با اشاره به آمار بالای فعالیت بخش مشاغل خانگی در استان اذربایجان شرقی گفت: در حوزه مشاغل خانگی رتبه اول  کشور بودیم که بر این اساس ۷ درصد اعتبار بیشتری به استان تعلق گرفت.

وی مشاغل موجود را در اولویت حمایت دولت دانست و گفت: فرصتها و موقعیت های جدید اشتغال مورد حمایت اساسی قرار گرفته و مشکلات آنها حل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد: میانگین استانی رسیدگی به پرونده ها از رتبه ۳۲ به ۲۲ افزایش یافته است.

حسین فتحی با اشاره به اهمیت رفاه اجتماعی و ارتقا سطح معیشت مردم گفت: در جهت تغذیه سالم و کمک به دهک های پایین جامعه کالابرگ الکترونیکی به افراد یارانه بگیر تعلق یافت و بیش از 8 هزار فروشگاه در اختیار مردم قرار گرفت.

در ادامه این نشست، کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز با بیان اینکه نباید برنامه های هفته کارگر بوی دولتی بگیرد، گفت: این هفته مختص کار و کارگر هست و باید برای حل و فصل مشکلات این قشر اختصاص یابد.

وی با اشاره به  آمار ۱۸۵ هزار نفر عضو ثبت شده خانه کارگر تبریز، تاکید کرد: راه پیشرفت اقتصاد کشور جهش و تولید است که کارگران مسئولیت اصلی این امر را بر عهده دارند .

صادقزاده همچنین خاطرنشان کرد: پرداخت مبلغ ۲۵ درصد از حقوق معوقه سال ۱۴۰۰ کارگران در صدر برنامه های ارگانها در سال جاری خواهد بود.

در ادامه سرهنگ تقی پور، فرمانده بسیج کارگری استان نیز گفت: ماده ۴۱ قانون کار غیرقابل قبول و ظلمی برای قشر کارگر تلقی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه از 5 هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان، ۸۰ درصد آنها بدون تشکل کارگری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز