خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان با محوریت اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۷۲

سفیر ازبکستان در ایران گفت: مبادلات کالا با ایران را با محوریت اصفهان توسعه می‌دهیم و چشم‌انداز خوبی در این زمینه برای ۲ کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریدالدین نصریوف در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری افزود: مبادلات کالا میان ازبکستان و ایران پارسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بود و با هم‌افزایی رییسان جمهور ۲ کشور برنامه‌ریزی شده است تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی به بازدید روز گذشته خود از اتاق بازرگانی اصفهان اشاره و بیان کرد: تولیدکنندگان بزرگ اصفهان نیز برای گسترش همکاری‌ها اعلام تمایل و آمادگی کردند، از این رو به‌دنبال برگزاری کنفرانس ویدئویی بین فعالان اقتصادی ازبکستان و اصفهان هستیم.

نصریوف اضافه کرد: امیدواریم اصفهان در این تعاملات نقش‌آفرینی موثر داشته باشد و ما نیز به‌منظور ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به این شهر زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: باتوجه به اراده رییسان جمهور ایران و ازبکستان برای گسترش ارتباطات و تعاملات امیدواریم بتوانیم روزهای درخشانی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، افزود: اصفهان مهد فرهنگ و هنر و پیشتاز درحوزه‌های صنعتی، اقتصادی، علم و فناوری و درمان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: ایران در زمان حاضر در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان است که امیدواریم زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

مرتضوی گفت: هفته آینده اصفهان میزبان رییسان اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی است که با این برنامه زمینه مناسبی برای ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز