خبرگزاری کار ایران

مدیر ملی حفاظت از تالابها:

خشکسالی حیات ۷۰درصد تالابهای کشور را تهدید می کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۶۴

خشکسالی شدید امسال در کشور شرایط تالاب ها را بحرانی تر کرده است.

مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب های ایران گفت: خشکسالی حیات ۷۰درصد از تالاب های کشور را به مخاطره انداخته است.

به گزارش ایلنا، ' محسن سلیمانی ' در حاشیه بازدید مدیران پروژه های بین المللی محیط زیست و منابع طبیعی کشور از پروژه بین المللی حبله رود در گرمسار به خبرنگار ایرنا گفت: خشکسالی شدید امسال در کشور شرایط تالاب ها را بحرانی تر کرده است.

وی تالاب های هامون، پریشان، ارومیه و… را از جمله این تالاب ها برشمرد و اظهار داشت: برای نجات این تالاب ها نیاز به همکاری دستگاههای مختلف مرتبط است.

سلیمانی تاکید کرد: برای کمک به نجات تالاب ها اعتبارات وزارت خانه هایی نظیر وزارت کشاورزی و نیرو نیز باید همسو با برنامه های حفاظت از تالاب ها شود.

وی هدف از بازدید امروز مدیران پروژه های بین المللی فعال در بخشهای محیط زیست و منابع طبیعی را تبادل تجربیات دانست.

سلیمانی گفت: مدیران مذکور در این بازدید قصد دارند از تجربیات مثبت پروژه بین المللی حبله رود در پروژه های تحت پوشش خود به ویژه در خصوص توجه به معیشت بهره برداران استفاده کنند.

هفت پروژه بین المللی در بخش های محیط زیست و منابع طبیعی در کشور در حال اجراست که پروژه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی، حفاظت از تنوع زیستی زاگرس، ترسیب کربن، تالاب ها و مدیریت جنگل های هیرکانی از جمله این پروژه ها است.

پروژه بین المللی حفاظت از مدیریت منابع آب و خاک حبله رود در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از حوضه آبخیز استانهای سمنان و تهران در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز