خبرگزاری کار ایران

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز:

عدم پرداخت عوارض پیگرد قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۳۰۸

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز گفت: درآمدهای پایدار شهرداری در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که با رشد ۵۵ درصدی به رقم ۲۰۹ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اداری مالی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی تصریح کرد: یکی از کدهای اقتصادی در درآمدهای پایدار شهری مالیات بر ارزش افزوده است که از ۸۴ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۲ به ۱۳۸ میلیارد تومان در مدت مشابه امسال رسیده و۶۵ درصد رشد داشته است که کل آن صرف پروژه‌های عمرانی و امورات غیرجاری می‌شود

وی بیان کرد: درآمدهای حاصل شده از محل عوارض کسب و پیشه از ۲. ۵ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته به ۳. ۵ میلیارد تومان و به رشد ۴۰ درصدی رسیده است.

وی عنوان کرد: درآمدهای حاصل از عوارض نوسازی و عمران شهری که از کدهای درآمد پایدار شهری است نیز در ۱۱ ماهه نخست امسال ۷. ۹ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مبلغ ۵. ۱ میلیارد تومانی سال گذشته، ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی به پیش‌بینی ساز و کارهای قانونی برای کسانی که عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند اشاره و بیان کرد: اولویت بر این است که مدیریت شهری اطلاع‌رسانی‌های لازم را بکند و عوارض پرداخت شود که در این راستا در سال جاری علاوه بر اطلاع رسانی جامع و گسترده حتی شهرداری شیراز بنا به تکلیف شورای محترم اسلامی شهر، جایزه خوش حسابی نیز قائل شده است. اما اگر عوارض پرداخت نشود، قانون‌گذار پیش‌بینی کرده که شهرداری می‌تواند طبق ماده ۱۲ قانون نوسازی و عمران شهری، پیگیری انتظامی کند و دستگاه‌های خدماتی را موظف نموده تا در صورت درخواست شهرداری، نسبت به قطع برق یا گاز چنین مشترکانی اقدام کند.

اسدی با بیان اینکه عدم پرداخت عوارض پیگرد قانونی دارد، گفت: ۱۳. ۲ درصد درآمدهای وصولی شهرداری شیراز پایدار است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون نوسازی و عمران شهری اگر پلاکی در پرداخت عوارض تاخیر داشته باشد شهرداری می‌تواند از طریق مراجع مربوطه برای قطع برق و گاز مشترک اقدام کند.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از روش‌های درآمدی پایدار و جایگزینی آن با روش‌های درآمدی ناپایدار هستیم، افزود: درآمدی را پایدار محسوب می‌کنیم که از سه ویژگی برخوردار باشد، نخست اینکه باید مطلوب باشد یعنی در ذات خود هزینه جداگانه‌ای برای شهر و شهروند ایجاد نکند و دوم اینکه تداوم‌پذیر باشد به معنای اینکه یک مرحله‌ای نباشد و بتواند در سنوات آینده نیز ادامه یابد و سوم هم اینکه دارای انعطاف باشد به این مفهوم که ما در بستر زمانی بتوانیم پایه آن را توسعه دهیم.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز تصریح کرد: با این نگاه درآمدهای شهرداری قابل ممیزی کردن است و قاعدتا باید سهم درآمدهای پایدار را از کل درآمدهای شهرداری افزایش دهیم اما این رویکرد باید در بستر زمانی خودش اجرا شود، یعنی در یک نقطه زمانی این امکان وجود ندارد که از درآمدهای ناپایدار به درآمدهای پایدار رسید و به تدریج با توسعه درآمدهای پایدار می‌توانیم درآمدهای ناپایدار را به همین نسبت کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهر موجودی زنده است که نیازمند رسیدگی و نگهداری است، اظهار کرد: به تبع دولت باید در هزینه‌های نگهداری شهر به شهرداری کمک کند. چه اینکه دولت در شهرهای بزرگ دنیا نیز در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حمل و نقل به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری از محل فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌های مشارکتی در حال تامین بخشی از هزینه‌های خود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز