خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری در کرج:

رشد شرکت‌های بزرگ، توسعه صنایع کوچک را به دنبال خواهد داشت

کد خبر : ۲۵۷۴۰۷

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: بخش زیادی از اعمال تحریم‌ها، علیه کشور به علت سوءمدیریت‌ها صورت گرفت.

به گزارش ایلنا در کرج، «اسحاق جهانگیری» در آیین رونمایی و افتتاح دستاوردهای جدید گروه مپنا که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از وزرای کابینه دولت، استاندار البرز و جمعی از مسئولان و کارکنان این شرکت برگزار شد،گفت: در گروه مپنا کارهای بزرگی انجام شده است و عملکرد مپنا می‌تواند سرمشقی برای سایر بخش‌های صنعت و تولید کشور باشد.

وی، با بیان اینکه کارآفرینان باید برای دستیابی به موفقیت باید تقویت ریسک پذیری را در خود تقویت نمایند، افزود: ریسک و جسارت در کار، لازمه مدیریت است و باید از کارآفرینان و مدیرانی که قدرت رکه با ریسک پذیری زمینه توسعه را فراهم می‌آورند تقدیر کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به نقش تحریم‌ها در خودکفایی داخلی کشور تصریح کرد: تحریم‌ها برای کشور ۲ آسیب و یک فایده داشت که آسیب‌های آن به سیاست کلان اقتصادی بر می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: زمانی که دشمن گمان می‌کرد تحریم‌ها موجب زمین‌گیر شدن مردم و کشور شده است به همت نیروی انسانی، فکر و دانش فنی این مهم محقق نشد.

وی با تأکید بر اینکه خودکفایی صنعت برق به عنوان پیش نیاز توسعه توانست بخشی از تحریم‌ها متوقف سازد، گفت: با توانمندی تجهیزات حوزه برق در کشور توطئه دشمن را با شکست مواجه ساخت.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به اعتراف آمریکا تحریم‌ها علیه ایران مؤثر نبوده است، گفت: تحریم‌ها تنها هسته‌ای نبود بلکه بخش صنعت، دارو و کالای اساسی زندگی مردم را مورد هدف خود قرار داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعمال تحریم‌ها علیه کشور به سبب سوءمدیریت‌ها صورت گرفت، خاطرنشان کرد: به همت دولت تدبیر و امید تورم امسال از ۴۰ به کمتر از ۱۶ درصد کاهش یافت و سال آینده نیز گام‌های بلندتری را برخواهیم داشت.

وی افزود: در صدد آن هستیم تا با برداشتن گام‌های بلند، ایجاد تعامل بیشتر و حفظ آرامش بخشی از مسائل را حل و فصل کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر غربی‌ها دست از لجبازی بردارند به تعامل خوبی می‌رسیم، اظهار داشت: خوشبختانه دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده کشورمان با موضع قوی و به اذعان خود غربی‌ها به حمایت از حقوق مردم می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حوزه خروج از رکود نقش شرکت‌های بزرگ غیرقابل انکار است، افزود: بخش صنعت خودروسازی کشور با رشد ۷۰ درصد روبه‌رو بوده است.

وی با تأکید براینکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی و مپنا لوکوموتیو توسعه کشور هستند، بیان کرد: رشد شرکت‌های بزرگ کشور سبب ارتقاء و رشد صنایع کوچک و به دنبال توسعه کشور می‌‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید در سال آینده در بخش‌های مختلف نظیر صنایع غذایی، پوشاک و نساجی نیز به طور جدی فعالیت داشت، اظهار داشت: کشور از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است و باید با بهره‌گیری از اندیشه و نیروی انسانی زمینه پیشرفت کشور را رقم زد.

جهانگیری با اشاره به اینکه شرکت مپنا نماد اقتصاد مقاومتی است، گفت: دروان زایی و برون نگری یکی از الگوهایی است که مپنا بعنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی آن را بکار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز