خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان:

دولت سابق، ظرفیت‌های بومی قم را نادیده می‌گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۹۹۸

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تصریح کرد: در دولت سابق از بَرَره برای قم مسئول آوردند و قطعا با این کار، فرزندان قم را مسخره کردند؛ بچه‌های قمی که ظرفیت‌های بالایی دارند؛ اما امروز جای خوشحالی است که چنین استاندار و شهرداری داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مجتبی بیگدلی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران که با عنوان اعلام برنامه‌های نامزدهای عضویت در اتاق بازرگانی استان قم در محل هتل استقلال این شهر برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه فضای تخریب در کشور ما آن قدر گسترده شده که در یک انتخابات داخلی اتاق بازرگانی که عده‌ای به قصد خدمت شدن کاندیدا شده‌اند نیز شاهد این شرایط هستیم. 

وی با طرح این سؤال که چرا باید استان قم، در خصوص کارکردهای مربوط به اتاق بازرگانی در سطح کشور، از آخر اول باشد؟ گفت: قطعا این شرایط به خاطر کم کاری ما صورت گرفته است. 

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم، گفت: در حال حاضر شاهدیم که یک بچه قمی بازار بورس لندن و دیگر بچه قمی بازار فرش آلمان را می‌چرخاند و این ظرفیت‌هایی است که در قم وجود دارد اما به دلایل مختلف، امروز شاهدیم که قم از نظر کارکردهای مربوط به اتاق بازرگانی در سطح کشور، در آخرین ردیف قرار دارد. 

بیگدلی با بیان اینکه فضای تخریب خوب نیست، گفت: متأسفانه این قدر فضای تخریب رشد کرده که سرمایه داران بزرگ می‌گویند برای سرمایه گذاری به قم نروید که خرابتان می‌کنند؛ چرا باید واقعا شاهد این شرایط باشیم. 

وی با بیان اینکه قم را باید قمی‌ها بسازند، گفت: این افتخار ماست که ۴۰۰ سال پیش یک بچه قمی به نام شیخ احمد قمی به تایلند می‌رود و امروز مجسمه او را در این کشور می‌سازند و علاوه بر آن، نسل او از معتقد‌ترین شیعیان جهان و ساکن در کشور تایلند هستند. 

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: قم شهر رهبر پرور است و قطعا اگر به جای فضای تخریب، فضای همدلی در آن حاکم باشد، شاهد رشد این استان و شهر خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه در صورت همدلی مشکلات اقتصادی و از جمله بیکاری قم حل می‌شود، گفت: در شرایط فعلی کارآفرینان جرأت کار ندارند، چرا که در فضای کلی کشور، کارمندسالاری جای کارآفرین سالاری را گرفته است. 

بیگدلی با طرح این سؤال که چرا شهر قم با حجم ۱۴ میلیون زائر و مسافر در طول یک سال، نباید یک هتل مجهز و آبرومند و یک مرکز تفریحی مناسب داشته باشد؟ گفت: قطعا با برطرف شدن فضای تخریب و تنگ نظری‌ها، شاهد رسیدن قم به جایگاه واقعی آن خواهیم بود. 

وی در پایان گفت: خود بنده که نامزد عضویت در هیئت مدیره اتاق بازرگانی قم نیستم، اما معتقدم باید از ظرفیت افرادی چون آقای ابوالفضل حجازی که خود را وارد این عرصه کرده‌اند، برای رشد و ترقی قم استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز