خبرگزاری کار ایران

حجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران:

اتاق شیشه‌ای برای بازرگانی قم تشکیل می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۰۷

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: ما به دنبال تشکیل یک اتاق بازرگانی شفاف و شیشه‌ای برای استان قم هستیم تا همه اعضای آن در راستای رونق تولید و اقتصاد قم نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، ابوالفضل حجازی نامزد عضویت در هیئت مدیره اتاق بازرگانی استان قم، شب گذشته در نشستی خبری در محل هتل استقلال شهر قم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی راهبردی است که می‌تواند تحولی اساسی در کشور ایجاد و ما را در زمینه‌های مختلف رشد و ترقی دهد. 

وی افزود: متأسفانه بخش خصوصی کشور، آن گونه که باید و شاید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون تحقق ایده اقتصاد مقاومتی عمل نکرده است. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اتاق بازرگانی را موتور محرکه هر استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری دانست و گفت: اتاق بازرگانی قم در شرایط فعلی نیمه تعطیل بوده و به سبک سنتی شاهد مدیریت آن هستیم، و این در شرایطی است که طبق اعلام مسئولان دولتی اتاق بازرگانی سایر استان‌های کشور فعالیت خوبی دارد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم زمینه‌های تولیدی و تعداد واحدهای صنفی و تولیدی را با استفاده از آمار اتاق بازرگانی قم استخراج کنیم، گفت: شرایط خوبی برای تجار قمی وجود ندارد، و شاهد هم بودیم که رئیس دفتر رئیس جمهور در گردهمایی مدیران استان قم، به صراحت از اتاق بازرگانی قم انتقاد کرد. 

حجازی با بیان اینکه‌‌ همان افراد قبلی در اتاق بازرگانی قم هم قسم شده‌اند که رویه گذشته را در آینده هم ادامه دهند، در حالی که حرکت اتاق بازرگانی استان باید رو به جلو و به سمت پیشرفت باشد، تأکید کرد: با وجود اینکه در بیشتر استان‌ها، اتاق‌ بازرگانی نقشی مهم در اقتصاد شهر و استانشان دارند، اما در قم و مثلا شهرک صنعتی شکوهیه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی، تعطیل و نیمه تعطیل‌اند. 

وی با بیان اینکه از همه تجار و صنعتگران می‌خواهیم افرادی را برای عضویت در اتاق بازرگانی انتخاب کنند که نه به فکر منافع شخصی که بیشتر به فکر منافع استانی و ملی باشند، گفت: روز هجدهم اسفندماه رأی گیری برای شناختن اعضای جدید اتاق بازرگانی استان قم صورت می‌گیرد و امیدواریم شاهد انتخاب نفرات خوبی در این انتخابات باشیم. 

نامزد عضویت در هیئت مدیره اتاق بازرگانی قم تصریح کرد: نفرات قبلی عضو اتاق بازرگانی قم که ۱۵ نفر هستند، با یکدیگر ائتلاف کرده‌ که باز هم به یکدیگر رأی بدهند و همچنین کارت‌های عضویت فراوانی اخیرا صادر کرده‌اند. 

حجازی در پایان سخنانش گفت: ما به دنبال تشکیل یک اتاق بازرگانی شفاف و شیشه‌ای برای استان قم هستیم تا همه اعضای آن در راستای رونق تولید و اقتصاد قم نقش آفرینی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز