خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی:

دولت روحانی طرح دولت فروتن را اجرایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۸۰

وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گفت: در دولت دکتر روحانی قصد داریم طرح دولت فروتن را به صورت اعتقادی اجرایی کنیم و مشروح این طرح این است که می‌خواهیم بگوییم که بدون سرمایه نیروی انسانی، تشکل‌های مردمی و نهادهای خصوصی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

به گزارش ایلنا در بجنورد علی ربیعی در نشست شورای اداری خراسان شمالی اعلام کرد دولت دکتر روحانی دولت فروتن است و نمی‌خواهد ادعا توخالی کند بدون اینکه زمینه‌هایی برای همراهی مردم را در نظر نداشته باشد.

وی ۵۶ درصد رکود تلمبار شده را میراث دولت تدبیر و امید از دولت قبل دانست و افزود: باید در سطح شهر و استان کانون توسعه ایجاد شود و سرمایه‌گذاران مورد نظر برای سرمایه‌گذاری دعوت شوند و دولت باید اطلاعات و زمینه‌های لازم را برای سرمایه گذاری این عزیزان در اختیار بگذارد.

ربیعی با بیان اینکه متاسفانه بیماری که در فرهنگ توسعه ایران وجود دارد این است که همه منتظر قهرمان هستند و این در حالی است که قهرمانی وجود ندارد، گفت: باید به توانایی‌ها و سرمایه‌های موجود اعتقاد داشته باشیم و کارهای کوچک را در روستا‌ها احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید قادر باشیم با افزایش روح اعتماد و شناخت توانایی خویش راه توسعه را بجوییم و در کنار آن دولت نیز به این مناطق کمک می‌کند.

وی ادامه داد: نباید آمار دروغ در دولت ارائه شود و نباید خلاف آنچه وجود دارد ذکر شود، بلکه باید به سویی حرکت کنیم که توسعه اخلاقی را در جامعه گسترش دهیم.

ربیعی در جمع مدیران خراسان شمالی، با ذکر اینکه دولت تدبیر و امید بنا دارد در تمام سیاست‌ها در پیوستار اخلاقی حرکت کند، اظهار کرد: ثروت یک کشور کار و تلاش است و باید با وجود ۲۰ میلیون شغل و عمل اخلاقی که ایدئولوژی این دولت است به موفقیت برسیم.

وی همچنین اظهار کرد: باید خیرین را درگیر مشارکت‌های اجتماعی کنیم و همکاری آنان را افزایش دهیم.

ربیعی در ادامه گفت: ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که باید در راستای مبارزه با بی‌سوادی آن‌ها را تحت پوشش بگیریم، در حال حاضر تعداد زیادی مدرسه با پنج دانش‌آموز و حتی یک دانش‌آموز وجود دارد که سوادآموزی و مدیریت اجتماعی را می‌طلبد.

وی افزود: یکی از مباحث سیاست رفاهی، فقر مسکن بود که دولت‌های گذشته هم آن را نادیده نگرفته‌‎اند اما نباید حاشیه‌نشینی جدید شهری ایجاد کنیم، طی هفت ماه مطالعات در خصوص مسکن اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی با ذکر اینکه طی شش سال فقر مسکن را جهت‌گیری می‌کنیم، اظهار کرد: منابع مالی آن پیش‌بینی شده، قسمتی وام بانکی و بخشی آورده شخص است و در چند گروه، کارگران و بازنشتگان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وسایر اقشار نیازمند تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر کار همچنین گفت: تعاونی‌ها را متحول کردیم که باید با پول‌های خرد و آورده‌های شخصی ایجاد شود.

وی با ذکر اینکه باید سودهای بانکی کنترل شود زیرا برخی از بانک‌ها تخلف می‌کنند، ادامه داد: باید آرام آرام سودهای بانکی کاهش پیدا کند و این یک استراتژی شورای پولی کشور است.

ربیعی با ذکر اینکه چهل سال که اقتصاد ایران آرزو دارد که نرخ تک رقمی تورم را مشاهده کند، اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت تک رقمی شدن نرخ تورم را مشاهده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز