خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

فضای سبز شهر باید شادابی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد

کد خبر : ۲۵۸۶۴۶

شهردار تبریز گفت: فضای سبز تبریز بایستی نشاط و شادابی را برای شهر به ارمغان بیاورد و نمود ظاهری و واقعی آن برای شهروندان ملموس باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز در جلسه مدیران مجموعه شهرداری تبریز که با موضوع فضای سبز و استقبال از بهار تشکیل شده بود با تاکید به استفاده از روش های جدید و بدیع در طراحی فضای سبز گفت: حرکت های مثبت و خوب عمرانی شهرداری تبریز که با تلاش مدیران این مجموعه در حال انجام است بایستی در آستانه سال جدید با اجرای مناسب طرح استقبال از بهار ادامه یابد.

وی افزود:کارهای انجام گرفته در این رابطه بایستی با طراحی و نوآوری همراه باشد تا گلکاری ها، کاشت و بستر سازی فضای سبز امسال نمود واقعی خود را در جهت زیباسازی شهر نشان دهد.

شهردار تبریز خاطر نشان کرد: هر چند اعتبارات لازم برای تحول در فضای سبز تبریز مد نظر است اما طرح و فکر مهندسان و صاحب نظران مهمتر از هر چیزی می تواند تحول اساسی در فضای سبز تبریز را به ارمغان آورد.

وی با تاکید براین نکته که هزینه های انجام گرفته بایستی بجا و در جای خود لحاظ شود افزود:مطالعه و برنامه ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بایستی هنرمندانه و دلسوزانه برای آبادانی شهر گام برداشت چرا که شادابی شهر بی تاثیر بر کنش های اجتماعی و رفتارهای شهروندان شهر نیست.

نجفی انجام کارهای اساسی را در پشتوانه فکری آن دانست و افزود:بایستی در جهت اجرای طرح های فضای سبز برای هر خیابان و محله طرح و نقشه داشت و نسبت به آن تصمیم گیری کردچرا که کارهای کیفی با فکر و وقت گذاشتن به انجام می رسد و نمود واقعی به خود می گیرد.

وی مشارکت شهروندان را بعنوان یاریگران واقعی در تحولات عنوان کرد و افزود: مردم بعنوان پشتوانه اصلی و دلگرم کننده ما برای پیش برد کارها محسوب می شوند و از این رو سعی و تلاش خادمین شهر اجرای طرح ها و پروژه هایی است که ان شاالله در شان شهروندان فهیم باشد.

گفتنی است پی گیری و نظارت بر انجام سریع و به موقع طرح های خدمات شهری ، رفع و مرمت و لکه گیری آسفالت معابر وخیابان ها ، جلوگیری از صدور مجوزهای حفاری در سطح شهر، توجه جدی به اصلاح و نوسازی مبلمان شهری ، بهسازی فضای سبز، ساماندهی و نظارت ویژه بر عملکرد تاکسیرانی و اتوبوسرانی ، توجه ویژه به نور پردازی های شهری ، رنگ آمیزی و اصلاح خط کشی خیابان ها ، تنظیف و پاکسازی شهر، مرمت، نوسازی و بهسازی سرویس های بهداشتی ، راه اندازی اکیپ ها و ایستگاه های استقبال از میهمانان ورودی به شهر و پیش بینی راهنمایان ویژه گردشگران از اهم برنامه های ویژه طرح استقبال از نوروز  به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز