خبرگزاری کار ایران

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تبریز، عنوان برتر را کسب کرد

کد خبر : ۲۵۸۶۷۰

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تبریز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان به عنوان مرکز مشاوره برتر کشور در سال 1393 انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ در بخشی از این لوح تقدیر که به امضای دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان و دکتر حمید یعقوبی، سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، آمده است: پویایی هر سازمان در گرو خلاقیت و تلاش هایی است که از درون سازمان نشات می گیرد و هر تلاشی که در راستای به ثمر نشستن این خلاقیت ها باشد بی تردید نقش سازنده ای در تعالی سازمانی دارد. ضمن ارج قدردانی و ارج نهادن به تلاش ارزنده رییس و همکاران آن مرکز در ارایه خدمات روانشناختی به دانشجویان عزیز کشور، بدینوسیله آن مرکز را به عنوان مرکز مشاوره برتر کشوری در سال 1393 بر می گزیند.

بر پایه همین گزارش، از جمله شاخصه های انتخاب، مشاوره های فردی و گروهی،برگزاری کارگاه های مختلف، برگزاری جلسات سخنرانی، روان سنجی، پیگیری های مددکاری، خدمات روان پزشکی، فعالیت های شعب مشاوره دانشجویی در خوابگاه ها و دانشکده ها، همچنین انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی می باشد.

شایان ذکر است: دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه مراکز مشاوره دانشجویی منطقه 2 شامل استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان فعالیت می کند و در سال های 88 و 89 نیز عنوان برتر را کسب نموده بود.

اضافه می نماید: این مرکز در سال جاری با هدف ارایه خدمات پیشگیرانه، درمانی و ارتقاء بهداشت روانی و با برگزاری 23 کارگاه آموزشی با محورت مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، آگاه سازی دانشجویان از روابط عاطفی، 2 کارگاه دو روزه برای روسا و کارشناسان  مراکز مشاوره منطقه 2، 2 کارگاه  آموزش مشاوره برای مشاوران دانشگاه، کارگاه گروه درمانی برای دانشجویان ، 9 عنوان سخنرانی با موضوع ارتقاء بهداشت روانی، ایجاد شعب مشاوره در اکثر دانشکده ها و همچنین اجرای طرح سام( سامانه الکترونیکی مراکز مشاوره دانشجویی) و طرح توانمند سازی دانشجویان مشروطی و انجام پژوهش های سلامت روان و مشاوره تلفنی، به فعالیت خود ادامه می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز