خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بناب در مجلس :

معضل اشتغال با کسب مهارت بیکاران قابل رفع است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۱۰

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: معضل اشتغال با کسب مهارت بیکاران قابل رفع است.

به گزارش ایلنا حجه الاسلام باقری بنابی که در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بناب سخن می‌گفت افزود: چشم انداز آینده آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای رفع مشکل اشتغال خیلی مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به خصوص در شهرستانهای کوچک گفت: حل مشکل بیکاری در شهر‌ها و روستا‌ها که امروزه گریبانگیر شده است به عدم وجود شغل و مهارت در آن‌ها مرتبط است و باید برای مهارت آموزی آن‌ها اقداماتی صورت پذیرد.

وی گفت: به نظر من حل مشکل معضل بیکاری به خصوص تحصیل کردگان دانشگاهی که بعد از گرفتن مدرک به مشکل اشتغال برخورده‌اند، مراجعه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وفراگیری یکی از مهارت‌ها است که این اقدامن راهکاری برای رفع این معضل می‌دانم.

باقری بنابی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید به این حوزه وارد شود و با ارائه آموزشهای عملی و کاربردی و تکمیل آموزشهای ارائه شده در دانشگاه‌ها فعال شوند تا مشکل بیکاری آن‌ها به نحوی مرتفع شوئد.

باقری بنابی به کیفیت تولیدات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایران در خصوص کمیت تولید مشکل خاصی نیست ولی در بحث کیفیت تولید با مشکلات عدیده‌ای روبه رور هستیم، که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای بالا بردن کیفیت تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و حتی خدمات و بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده می‌تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان اینکه حل مشکل اشتغال دغدغه همه مسئولین کشور و نمایندگان مجلس به شمار می‌رود گفت: مدیریت قوی در بخش‌های مختلف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله شهرستان‌ها خواهد توانست حرکت در جهت رفع معضل بیکاری را سرعت بخشد و تدابیر مدیریت‌ها در آموزش فنی و حرفه‌ای کمک فراوانی را به حل مشکل اشتغال خواهد نمود، تادر آینده نزدیک این مشکل را که امروزه به یک بحران تبدیل شده است مرتفع سازد بنابی نیاز سنجی و شناخت نیازهای اشتغال در سالهای آینده را نیز از موضوعات مهم و قابل توجه برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواند و گفت: چشم انداز آینده آموزشی سازمان برای حل مشکل اشتغال خیلی مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: در بحث تبلیغ و شناساندن آموزشهای فنی و حرفه‌ای باید بیش از پیش اقداماتی صورت گیرد، زیراکه آشنایی جوانان با آموزشهای فنی و حرفه‌ای و حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی خواهد توانست مشکل اشتغال را بهبود بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز