خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ویتنام:

آذربایجان شرقی و ویتنام فرصت‌های زیادی برای توسعه روابط دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۱۳

معاون استاندار آذربایجان شرقی و سفیر ویتنام در ایران ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه و استفاده از فرصت‌های پیش رو در این زمینه، بازدید هیات‌های تجاری و اقتصادی دو طرف از توانمندی‌های یکدیگر را خواستار شدند.

به گزارش ایلنا معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های این استان در عرصه صنعت و کشاورزی، خاطرنشان کرد: تبریز شهری بزرگ با پیشینه درخشان تجاری و اقتصادی است و در حال حاضر نیز استعدادهای خوبی در این عرصه دارد.

داود بهبودی، با بیان این که فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط با ویتنام داریم، افزود: از بازرگانان و تولیدکنندگان این کشور دعوت می‌کنیم تا از توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی بازدید کنند.

وی با اشاره به این که اقتصاد ویتنام رشد خوبی در سال‌های اخیر داشته، گفت: امیدواریم این موضوع زمینه‌ای برای ارتقای رفاه مردم این کشور و توسعه روابط آن با ایران باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که مردم ایران در حال تجربه نظریه جدیدی در عرصه اقتصاد به نام اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر کمک کرده است که تا حدی بتوانیم از وابستگی به درآمدهای نفتی رها شویم تا اتفاقاتی مانند کاهش قیمت نفت اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار ندهد.

سفیر ویتنام در ایران هم در این دیدار با اشاره به بازدیدهای خود از تعدادی از صنایع استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان امکانات زیادی دارد که می‌تواند به کشورهای دیگر صادر کند و هر یک از این صنایع فرصتی برای توسعه روابط هستند.

نگوین هونگ تاچ با بیان این که سفر من به تبریز بسیار مفید بود، افزود: در این سفر تبریز را بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی دیدم که در ذهن داشتم و قطعا اگر بازرگانان و صنعتگران ما نیز به این شهر بیایند به توانمندی‌های آن ایمان می‌آورند.

وی گفت: اطلاعاتی که از تبریز و آذربایجان شرقی کسب کردم بسیار مهم بود، اما مهم‌تر از آن فرصت‌هایی است که برای توسعه روابط پیش روی ماست و باید از آنها استفاده کنیم.

هونگ تاچ همچنین از سفر یک هیات اقتصادی از تجار و تولیدکنندگان ویتنام در اردیبهشت ماه 94 به ایران خبر داد و گفت: حتما به این هیات پیشنهاد می‌کنم که سفری هم به تبریز داشته باشند.

سفیر ویتنام در ایران با ابراز امیدواری نسبت به همکاری مسوولان استان آذربایجان شرقی برای توسعه روابط دوجانبه، گفت: همکاری ما مثل یک خیابان دو طرفه است که باید تلاش کنیم رفت و آمد در آن بیشتر شود.

وی همچنین از پیشنهاد خواهرخواندگی تبریز و هوشی‌مینه در دیدار خود با شهردار تبریز خبر داد و گفت: هوشی‌مینه دومین شهر بزرگ ویتنام و موتور محرکه اقتصاد این کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز