خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

برخی افراد متن را به حاشیه برده و اجازه اجرای اصولی کارها رانمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۵۹

استاندارد اصفهان گفت: برخی افراد در اصفهان هستند که متن را به حاشیه برده و یا حاشیه‌ها را به متن وارد کرده و اجازه نمی‌دهند کار‌ها روند اصولی خود را طی کنند.

به گزارش ایلنا، رسول زرگر‌پور، در نشست خبری پایانی سال از تعابیری که قبلا توسط مدیران درباره اصفهان به کارشده بود (اصفهان میدان مین است) استفاده کرد و درباره علت تغییرات مدیریتی که در پایان سال قرار است انجام شود، افزود: در اصفهان پر نیرو انتخاب یک مدیر بسیار مشکل است در این راستا باید توجه داشته باشیم که گرایش‌های سیاسی نیروهای اصفهانی و عدم سازگاری و عدم تحمل همدیگر باعث شده است که این استان از توسعه دور بماند در صورتی‌که در استان‌های دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل وجود منازعات سیاسی و حاشیه‌های سیاسی که در آن وجود دارد نتوانسته است به توسعه مورد نظر دست یابد، ادامه داد: برخی افراد در اصفهان هستند که متن را به حاشیه برده و یا حاشیه‌ها را به متن وارد کرده و اجازه نمی‌دهند کار‌ها روند اصولی خود را طی کنند.

وی در مورد اظهارات برخی اعضای شورای شهر در مورد انتقال آب به رفسنجان و اینکه آب زاینده رود برای سرگرم کردن مردم باز شده است تا طرحی دیگر پشت پرده اجرا شود گفت: متاسفانه طی دو دهه گذشته استان اصفهان در بستر توسعه قرار نداشته و دلیل آن را نمی‌توان به بحث برخوردار بودن و یا نبودن دانست، ما پشت پرده‌ایم نداریم و بحث‌هایی که برخی عنوان می‌کنند برای به حاشیه بردن اصل هاست.

استاندار اصفهان بیان داشت: در حال حاضر به صورت چراغ خاموش و به دور از لابی و سیاسی کاری در حال برخورد با مراجع مربوط در خصوص اجرای طرح انتقال آب به سمیرم هستیم، شایعات زیادی در این خصوص شنیده‌ام ولی همیشه سعی کرده‌ام به دور از حساسیت‌ این موضوع را در عمل پیگیری کنم. هیچ پرده‌ای نیست که پشت آن کاری انجام شود و دلیل اینکه در خصوص برخی از پیگیری‌ها حرفی نمی‌زنم این است که راحت‌تر به نتیجه قابل قبول دست یابیم.

وی در خصوص پروژه انتقال آب سمیرم به رفسنجان نیز گفت: اولین مخالف اجرای این طرح استاندار اصفهان بوده است که با ۱۲ دلیل علمی و مستند مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده است.

زرگرپور درباره تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که صحبت‌های زیادی در مورد آن شده است افزود: حکم مدیرکل فعلی این اداره ۲۰ اسفند ماه به پایان می‌رسد و از آنجایی که حجت‌الاسلام قطبی نیز سمت دیگری در سازمان تبلیغات اسلامی را قبول کرده‌اند به دنبال مدیرکل جدید در قد و قواره استان فرهنگی اصفهان هستیم.

زرگرپور؛ با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دنبال مدیر کلی در قد و قواره شهر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هستیم، ادامه داد: در این راستا تاکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان رایزنی‌هایی را برای انتخاب مدیر جدید داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تغییر مدیرکل هوا‌شناسی استان اصفهان و رئیس بانک مسکن استان طی هفته گذشته افزود: تا پایان سال نیز ۵ الی ۶ مدیر استانی را تغییر خواهیم داد.

استاندار اصفهان، پس از طرح مسائل سیاسی در استان به سراغ مسائل اجتماعی و محیط زیست رفت و با اشاره به اینکه کوره‌های آجرپزی در اطراف اصفهان از جمله تهدید کنندگان بزرگ شهر در بحث آلودگی و ریزگرد‌ها بشمارمی‌روند افزود: این کوره‌ها به دلیل آسیب‌هایی که به محیط زیست می‌زنند و برداشت‌هایی که از منطقه شرق اصفهان دارند آسیب‌های جبران ناپذیری را به منطقه وارد کرده‌اند که برخورد با آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. این کوره‌ها علاوه بر آلایندگی و مشکلات زیست محیطی که به وجود آورده‌اند در راستای اشتغال نیز با بکارگیری نیروهای افاغنه غیرمجاز تخلفات زیادی داشته‌اند.

 استاندار اصفهان با اشاره به اینکه محور خور، آران تا نایین و شهرستان برخوار تا تالاب گاوخونی کریدورهای فرسایش بادی استان اصفهان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند اظهارداشت: کاشت طاق زار در کریدورهای فرسایش بادی استان اصفهان امری ضروری است در این راستا باید به مدت دو سال کل پساب استان اصفهان جهت ایجاد ۱۰ هزار هکتار طاق‌ زار در استان اصفهان مورداستفاده قرار گیرد. البته این پساب دست‌های بیاری دارد که باید برای حل مشکل زیست محیطی اصفهان این آب صرفا برای کاشت طاق اختصاص یابد.

وی گفت: مدیریت پساب مشکل است اما هر فشاری را تحمل می‌کنیم تا راهکار‌های مناسب برای محیط زیست را ارائه دهیم.

 زرگرپور؛ با اشاره به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در شهرستان اصفهان که اولین گام‌های آن قطع مازوت از نیروگاههای بود بیان داشت: در گام اول این طرح با سرو صداهایی همراه بود و می‌گفتند اگز مازوت نباشد برق نخواهد بود و غیره، اما امروز شاهد هستیم که بعد از یکسال مسئولان نیروگاه خودشان جشن یکسالگی قطع مازوت را می‌گیرند و یعنی اینکه می‌توان قدم برداشت.

وی درباره مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد نیز گفت: این صندوق با سوء مدیریت شدید مواجه بوده است و به دلیل کمبود نقدینگی دچار مشکل شده است وزیر کار چندینبار از منابع دیگر مشکل پرداخت به بازنشستگان را حل کرده است اما باید برای حل این مشکل راهکار اصولی در نظر گرفته شود.

 استاندار اصفهان از توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز در پارکینگ‌های شهرداری اصفهان به دلیل اختلاف دو ارگان شهرداری و اداره گاز نیز گلایه کرد: همین اختلافات باعث شد که آلودگی در شهر زیاد شود و زمانی که شدیدا به خودرو‌ها نیاز است در انبار باشند.

جذب ۹۵ درصدی اعتبارات استانی در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۶۲۸ میلیارد تومان از کل اعتبارات استان جذب شده است، گفت: امسال ۹۵ درصد اعتبارات استانی تخصیص پیدا کرده و این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته این میزان جذب اعتبارات بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: تا به امروز ۹۵ درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته و این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته این مقدار تخصیص بی‌سابقه بوده است و امید داریم تا پایان سال، مابقی اعتبارات تخصیص پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد تخصیص استانی در حالی تخصیص یافته که دولت از لحاظ اعتباری دارای مشکل و قیمت نفت نیز کاهش پیدا کرده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در مورد اعتبارات ملی، استانی ۷۵ درصد تاکنون تخصیص گرفته شده است که در روزهای پایانی سال تخصیص این مقادیر اضافه پیدا می‌کند.

زرگرپور ادامه داد: البته یکسری ردیف‌ها و اعتبارات منابع دیگر نیز وجود دارد که بخش اعتبارات استان اضافه کرده اما در کل ۹۵ درصد اعتبارات استانی، ۷۵ درصد اعتبارات ملی استانی و در کل ۷۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است که به صورت سرجمع از ردیف منابع مدیریت بحران، جرائم و سایر موارد بوده است که انتظار می‌رود تا پایان سال جذب شود.

وی گفت: میزان جذب اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی کمتر است هرچند دستگاه‌های اجرایی تا تیرماه سال آینده فرصت جذب اعتبارات را دارند اما انتظار داریم این منابع را زود‌تر جذب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز