خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان فارس:

رسانه‌ها از مصادیق بارز ارتقای امنیتند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۷۷

فرمانده انتظامی استان فارس از اقدامات رسانه‌ها در حوزه اطلاع رسانی به عنوان مصداق بارز ارتقای امنیت یاد کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، سردارسرتیپ احمد علی گودرزی که عصرامروز یکشنبه در جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی در شیرازسخن می‌گفت با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها در موضوع امنیت، افزود: تعامل امروز پلیس و رسانه‌ها باعث شده که نقش اصحاب رسانه فرا‌تر از اطلاع رسانی باشد.

وی گفت: رسانه‌ها در کنار دیگر نهادهای سازنده، در طرز تفکر جامعه نقشی مهم را ایفا می‌کنند.

رییس پلیس استان فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها از طریق ارائه درست یا نادرست مطالب باعث جهت گیری افراد می‌شوند و می‌توانند یه نوع طرز تفکر عمومی را در جامعه ایجاد کنند، افزود: سال‌ها پیش در خصوص بستن کمربندی ایمنی، همکاران راهور نهادینه کردن این کار را تقریبا غیر ممکن می‌دانستند اما رسانه‌ها در این خصوص وارد شدند و اکنون این کار ممکن شده است.

وی با اشاره به آمار کشته‌های شهری در استان فارس طی سال جاری متذکر شد: در سال جاری تعداد جان باختگان کشته‌های شهری و معابر ما در سطح استان ۱۴۸ نفر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سردار گورزی تصریح کرد: رسانه‌ها با کارکرد ویژه خود اثرات غیر قابل انکاری در امنیت اجتماعی دارند.

وی با اشاره به انتشار عکسی از حلق آویز شدن یک دختر در یکی از خیابانهای شیراز طی روزهای گذشته، گفت: با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد که انتشار این عکس که واقعیت نیز نداشت توسط یک پسر ۱۵ ساله در یکی از مناطق جنوبی فارس صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به نقش موثر رسانه در فرهنگسازی جامعه نیز بیان کرد: سال‌ها پیش به یاد داریم که همزمان با مراسم چهارشنبه آخر سال تعداد زیادی از افراد دچار صدمات ناشی از سوختی می‌شدند یا عده‌ای نیز کشته می‌شدند اما با فرهنگسازی‌های صورت گرفته طی مدت اخیر خبری از وضعیت سالهای گذشته نیست.

سردار گودرزی با اشاره به موضوع عملیات روانی نیز بیان کرد: عملیات روانی به مراتب از گلوله دشمن نیز مرگبار‌تر است.

وی تاکید کرد: رسانه بازوی قدرمند پلیس در حفظ نظم و امنیت جامعه محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز