خبرگزاری کار ایران

در ۱۱ ماه گذشته صورت گرفت؛

جابجایی بیش از 42 میلیون تن کالا در بنادر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۷۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به رشد ۱۸درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی طی یازده ماهه سال جاری، از افزایش این میزان، به بیش از ۴۲ میلیون تن در بنادر استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را برابر با ۴۲ میلیون و۲۲۶ هزار و ۲۸۶ تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، ۱۴میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۹۹ تن را کالای نفتی و ۲۷ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۸۷ تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

عبداللهی با اشاره به اهمیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری به عنوان یکی از روش‌های حمل و نقل متداول در بنادر بزرگ و پیشرفتهٔ جهان، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تأمین کالادر بنادر خوزستان، ۲۴۷ هزار و ۵۹۷ کانتینر (TEU) در پایانه‌های کانتینری بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشدی ۳۲ درصدی در این زمینه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین ضمن اشاره به جابجایی ۴۲ هزار و ۳۲۱ نفر مسافر طی یازده ماهه امسال در پایانه مسافری دریایی در بندرخرمشهر، بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی در کشور، از رشد ۲۶ درصدی جابجایی مسافر در استان خوزستان طی مدت یاد شده خبرداد.

افزایش تخلیه و بارگیری انواع کالای اساسی طی بهمن ماه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به نقش برجستهٔ این مجتمع بندری در تخلیه کالاهای اساسی مورد نیاز و برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت میزان تخلیه انواع کالا‌های اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد ضمن ثبت رکوردهای تازه‌ای در زمینهٔ نرخ سرعت تخلیه کالای فله، با ۲۲ درصد افزایش طی بهمن ماه سال جاری روبرو بوده است.

عبدالهی در ادامه افزود: همچنین طی یازده ماهه سال جاری، میزان تخلیه انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری افزون بر ۱۷ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۹۵۴ تن بوده که این میزان رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به تردد بیش از یک میلیون کامیون طی یازده ماهه امسال، از رشد ۲۹درصدی در زمینه حمل ونقل جاده‌ای با حمل ۲۴ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۸۹۴ تن خبر داد و افزود: در زمینهٔ حمل و نقل ریلی نیز بیش از ۲۵هزار و ۶۲۵ واگن بارگیری شده که معادل یک میلیون و ۳۴۸هزار و ۸۲۲ تن بوده و بیانگر رشد ۷۹ درصدی در این شیوه حمل ونقل و به ثمر نشستن تلاش‌های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز