خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

نباید به بخش خصوصی و تعاونی پادگانی نگاه کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۱۳۰

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: نگاه ما به بخش‌های خصوصی و تعاونی نباید حاکمیتی و پادگانی باشد، بلکه باید در جهت هم افزایی همدیگر قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجیری، امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های تجارت و امور نمایشگاهی و تعاونی‌های مصرف اتاق تعاون افزود: بخشی از مشکلات به خود تعاونی‌ها برمی‌گردد. فروشگاههای کوثر یک پدیده شاق نبوده است و با سعی و خطا کار را انجام دادند و با نقدینگی قیمت‌ها را متعادل کردند و اینگونه شیوه‌ها در خارج از کشور هم موجود است. باید برویم به سمتی که تعاونی‌ها با سود پائین بتوانند رقابت کنند.

وی ادامه داد: در آینده در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مسئولین امور مالیاتی را دعوت می‌کنیم تا با حضور مدیران عامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها مشکلات آن‌ها را بررسی تا چنانچه ساز و کاری برای فروشگاه‌های کوثر هست برای تعاونی‌ها هم منظور شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: دربخش صادرات تأکید ما این است که بسیاری از مشکلات در استان و انتقال آن به شورای گفتگو قابل حل است البته راه حل را باید صادر کننده بدهد. بررسی آسیب‌ها توسط فعالان عرصه باید انجام شود و راه حل بدهند و نمی‌توان برای همه نسخه واحد پیچید. هر بخش باید پیشنهاد بدهد تا عملیاتی شود.

مجیری بیان داشت: اگر بخش خصوصی و تعاونی نباشد ما هیچ هستیم. نگاه ما به بخش‌های خصوصی و تعاونی نباید حاکمیتی و پادگانی باشد باید در جهت هم افزایی همدیگر قدم برداریم.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی آرد در استان داریم، پیشنهاد ما این است که این هااتحادیه تشکیل دهند چرا که این واحد‌ها با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند. این در حالی است که هم اکنون ورود گندم آزاد است، صادرات هم بصورت موقت آزاد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضرنان کمشچه به امارات و کشورهای عربی صادر می‌شود. صادرات صحیح را باید بصورت علمی با به روز آوری شیوه‌ها انجام دهیم. باید به این فرهنگ برسیم که کشور مال خودمان است باید با دست خودمان تقویت بشود و به جلو برویم.

 رئیس اداره نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: تعاونی‌های توزیع یک جریان سالم و مورد اعتماد مردم در استان هستند که از ابتدای انقلاب با همکاری و همراهی مردم بوجود آمده و بدون کمترین تنش و اصطکاک، بهترین خدمات را ارائه نموده‌اند.

 شریفی، تاکید کرد: این تعاونی‌ها رضایت مردم را به دنبال داشته‌اند و انتظار می‌رود چنانچه کالای سهمیه‌ای وجود دارد تعاونی‌ها هم مشمول توزیع آن بشوند.

نقاشیان؛ مدیرعامل شرکت تعاونی نوید نورنیز عنوان داشت: ما باید از شعار خارج شویم. تولید یک جهاد است و سخت است. صادرات هم سخت است. ۷۰ درصد بازار دنیا را کشو هند گرفته است در خصوص صادرات باید شعار را‌‌ رها و عملیاتی کار کنیم. اگر سرمایه در گردش تعاونی تأمین شود قادرند سهمیه صادرات استان را جبران کنند.

 عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون توزیع و مصرف اتاق تعاون استان اصفهان با بیان مشکلات تعاونی‌های مصرف در خصوص عدم توجه اداره امور مالیاتی به اجرای ماده ۱۳۳ ق. م. م. و عدم برخورد مالیاتی یکسان بین تعاونی‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای کوثر و رقابت نابرابر بوجود آمده اظهار داشت: این بند (ج) که فروشگاه‌های کوثر را شامل گردیده و موجب این نابرابری شده چیست که تعاونی‌ها از شمول آن محرومند.

همچنین در خصوص نوسانات قیمت شکر و توزیع سبدهای کالا توسط فروشگاه‌های کوثر و مشکلات ایجاد شده نکاتی را یادآور شد.

مدیرعامل اتحادیه امکان در خصوص مشکلات تعاونی‌های مصرف اظهار داشت: مشکلات تعاونی‌ها فرا‌تر از این حرفهاست، دولت قبل مصوبه‌ای داشت که تصدی‌گری خدمات رفاهی کارکنان بر عهده ادارات نباشد و به همین دلیل پشتیبانی ادارات مربوطه از تعاونی‌های مصرف قطع شد.

وثوقیان گفت: عدم شرایط یکسان بین تعاونی‌ها و فروشگاه‌های کوثر این است که شهرداری فروشگاه‌های کوثر را پشتیبانی می‌کند و عوارض آن‌ها را حذف و مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه امکان بیان داشت: کالای سهمیه‌ای در تعاونی‌ها وجود ندارد. سپس یادآور شد تعاونی‌های مصرف سالم‌ترین کانال توزیع مواد غذایی و مایحتاج عمومی هستند.

 حسن‌زاده مدیرعامل اتحادیه دامداران استان گفت: ظاهراً شیوه‌های اجرایی به سمت حذف تعاونی می‌رود در حالیکه پتانسیل بسیار بالا و ارزشمند مخصوصاً در راستای تولیدات صادراتی در تعاونی‌ها وجود دارد که مستلزم حمایت و پشتیبانی است.

سپس نقطه نظرات دیگر اعضاء در خصوص ظرفیت بالای صادرات فرش کشور مطرح و اظهار نمودند، عرصهٔ صادرات هر روز برای ما تنگ‌تر می‌شود و هر سال نسبت به سال قبل افت داریم. در بحث مالیات‌ها تاکنون هیچگونه حمایت عملی از تعاونی‌ها نشده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز