خبرگزاری کار ایران

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان:

تخصیص74 درصد اعتبارات به امور آب وفاضلاب شهرستان گلپایگان

کد خبر : ۲۵۹۳۹۷

با تجهیز 3حلقه چاه و راه اندازی 2 اکیپ اداری و حوادث در ایام نوروز آمادگی خدمات رسانی به مردم ومسافران نوروزی هستیم.

مدیرامورآب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات تملک دارای استان 700میلیون تومان برای امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان اعتبار در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد: تاکنون حدود 74 درصد این اعتبارات تخصیص داده شده  و امیدواریم تا پایان سال مابقی اعتبارات تخصیص یابد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در گلپایگان ،عباس رحیمی بیان داشت:آب وفاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان به 52 روستا و 7500مشترک خدمات رسانی می کند لذا کلیه روستاهای شهرستان تحت پوشش آبرسانی هستند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای شهرسستان از طریق 7مجتمع انجام می شود ، تصریح کرد: تعداد 5مجتمع آبرسانی  روستایی شهرستان جزء مجتمع های بزرگ است که شهرستان گلپایگان را نسبت به شهرستان های دیگر استان متمایز کرده است.

رحیمی گفت: این امور به منظور تأمین آب در سال آینده و رفع کمبود آب حدود 11500نفر روستایی شهرستان در سال جاری تعداد 3حلقه چاه با اعتبار295 میلیون تومان حفر کرده است.

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان بیان کرد: تعداد مشترکین آب وفاضلاب روستایی شهرستان 7513مشترک است که در سال جاری تعداد 100مشترک به مشترکین سال قبل اضافه شده است.

عباس رحیمی گفت: طبق پیش بینی کارشناسان امور آب وفاضلاب روستای شهرستان تعداد 47 درصد مشترکین الگوی مصرف اب را رعایت می کنند، 33درصد دو برابر الگوی مصرف آب مصرف می کنند و 20 درصد بیش از الگوی مصرف آب مصرف می کنند لذا توصیه می شود از آب شرب در مصارف غیر خانگی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه واحد کنترل و کیفیت آب وفاضلاب روستایی مجهزبه آزمایشگاه آب شناسی است، تصریح کرد: امسال  تعداد نمونه برداری وانجام آزمون های میکروبی  1100مورد ، نمونه برداری وانجام  آزمون های میکروبی در قالب h.p.c   و نمونه برداری 1100مورد  و انجام آزمون های شیمیایی 95 مورد بوده است .

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان بیان کرد: در سال های اخیر با استمرار خشکسالی و کمبود بارش نذولات آسمانی که استان اصفهان و شهرستان گلپایگان از امر مثتسنی نیست امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان اقداماتی مانند  حفر چاه جدید و تأمین آب از سد کوچری ، اصلاح شبکه های آب و فاضلاب و با همکاری روستاییان که با کمبود آب مواجه هستند به روش های اصلاح و مصرف بهینه آب را انجام داده ، بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از کمبود آب شرب مطالعات فاز یک جهت آبگیری از آب سد کوچری انجام شده است ، تصریح کرد: در سه سال اخیر با توجه به وضعیت کمبود آب  اقداماتی را از جمله خطوط انتقال آب بین مجتمع های به طول 13هزار و 200متر با اعتباری بالغ بر 776میلیون و 712 هزار تومان انجام داده است لذا امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آمادگی اولیه جهت وصل انشعابات به تصفیه خانه شهر پس از تکمیل تصفیه خانه را دارد.

رحیمی تأکید کرد: با تجهیز 3حلقه چاه  و راه اندازی 2  اکیپ اداری و حوادث در ایام نوروز آمادگی خدمات رسانی به مردم ومسافران نوروزی هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک دارای استان 700میلیون تومان برای آب وفاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان اعتبار در نظر گرفته شده است  که تاکنون حدود 74 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است و امیدواریم تا پایان سال مابقی اعتبارات تخصیص داده شود.

وی افزود: متأسفانه امسال تاکنون  اعتبارات خشکسالی  به آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان  تخصیص داده نشده است.

رحیمی از روستاییان شهرستان گلپایگان خواستار شد: در مصرف آب نهایت صرفه جویی را انجام دهند تا در فصل گرم سال با کمبود آب مواجه نشویم  و از مصرف اب در مصارف غیر خانگی استفاده نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز