خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز:

تحقق توسعه پایدار، رونق بازار اشتغال را به همراه دارد

کد خبر : ۲۵۹۴۵۶

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در سومین افتتاحیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گفت: تحقق توسعه پایدار، رونق بازار اشتغال را به همراه دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباداله کامکار، در این مراسم، ضمن تشکر از حضور دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلانی که در این نمایشگاه با ارائه دستاوردهای خود، در هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن این نمایشگاه نقش موثری داشتند گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب تعامل بیشتر دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی می‌شود که همین امر سبب ایجاد توسعه پایدار می‌شود.

 وی افزود: ایران از حیث منابع مالی و علمی بسیار غنی است. تفکری که در دانشگاه علمی کاربردی حاکم است، این است که مسیر را کوتاه کند که دانشجو همزمان در همان مقطع زمانی علم و عمل را  توأم داشته باشد که این امر سبب ایجاد ثروت و کارآفرینی است.

کامکار در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:  اگر توسعه اشتغال را دنبال کنیم به توسعه پایدار می‌رسیم. عجین شدن این فرآیند این نتیجه را در پی خواهد داشت که دانشجو به محض فارغ‌التحصیلی انتظار کارآفرینی و تحصیل را نیز خواهد داشت.

وی افزود: در گذشته دانشجویان شاهد فاصله عمیق بین علم و عمل بودند که با تدبیر دانشگاه علمی - کاربردی این فاصله کمتر شده است. دانشگاههای علمی-  کاربردی به سمت استفاده بهینه از وضع موجود و دستیابی به تفکراتی که جهان در حال سیر  آن است، پرداخته است و در بسیاری از نمایشگاه هایی که در جهان برگزار می‌شود نیز افرادی که به تفکر دانش‌بنیان و فن‌آورانه بودن کار تمرکز کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند.

کامکار گفت: توسعه پایدار، با وجود افراد نخبه و پژوهشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقی در البرز امکان‌پذیر می‌شود که همین توسعه پایدار باعث افزایش رفاه و تسهیلات خواهد شد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: باید مباحث دانش‌بنیان را جایگزین علم سنتی کرد تا دانش‌پژوهان با تکیه بر تفکر دانش‌بنیان بتوانند از جایی که انتظار نمی‌رود به کسب درآمد برای کشور بپردازند.

سید محمد حسن موسوی مشاور عالی استاندار نیز با اشاره به کمبودها و مشکلات موجود در عرصه تولید علم خاطرنشان کرد: این چنین نمایشگاه‌هایی که هم به تولید دانش و هم به به کاربردی کردن علم می‌پردازد، بسیار قابل تقدیر است. گرچه در زمینه فعالیت چنین مراکز علمی کاربردی و ایجاد تسهیلات هنوز مشکلات متعددی وجود دارد و باید سیکل مناسبی در بحث اشتغال و تولید خدمات فراهم نمود که نیاز است همه متولیان آموزش و اشتغال از تمام ظرفیت به ویژه ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

موسوی ظرفیت استان را بسیار بالا دانست و گفت: البرز هم از نظر تاریخی و هم از نظر علمی ظرفیت خوبی دارد و چنانچه مجموعه در کنار هم قرار گیرند و انگیزه لازم را داشته باشند، موفقیت خوبی در زمینه اشتغال حاصل خواهد شد.

لازم به ذکر است در برگزاری این نمایشگاه، مراکز علمی کاربردی زیر شرکت فعال و گسترده‌ای داشتند: مرکز علمی- کاربردی ایران فریمکو، مرکز علمی- کاربردی شرکت قند کرج، مرکز علمی - کاربردی شرکت صنعتی کوشا کرج، مرکز علمی - کاربردی آریوژن زیست دارو، مرکز علمی- کاربردی فرهنگ و ارشاد استان البرز، مرکز علمی - کاربردی شرکت آذین خودرو، مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی کرج، مرکز علمی - کاربردی شرکت عالیفرد، مرکز علمی - کاربردی شرکت زر ماکارون، مرکز علمی - کاربردی جهاد کشاورزی کرج، مرکز علمی - کاربردی شهرداری کرج، مرکز علمی - کاربردی شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو، مرکز علمی - کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر کرج، مرکز علمی - کاربردی خانه کارگر کرج ساوجبلاغ

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز