خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل خبر داد:

راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۶۰۴

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از راه‌اندازی شبکه نسل چهارم این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قلمبردزفولی صبح امروز در راه‌اندازی آخرین نسل فناوری ارتباطات تلفن همراه جهان «نسل چهارم اینترنت همراه» در محل هتل کادوس این شهراظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در حال طی  روند توسعه‌ای است.

وی افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه «نسل 3 و 4» به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا از ملزومات توسعه اینترنت پهن‌باند است.

مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به اهداف توسعه پهن باد اینترنت این شرکت اذعان کرد: تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها از جمله این اهداف به شمار می رود.

وی تصریح کرد: استفاده از خدمات اینترنتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی نوعی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به دنیا است.

قلمبردزفولی با تصریح بر اینکه تکنولوژی مذکور می‌تواند بستری مناسب برای تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» باشد، ادامه داد: تمام مراکز استان‌های کشور به G4«نسل چهارم اینترنت همراه» مجهز می‌شوند.

به گفته وی این مهم تا پایان سال جاری تحقق می‌یابد.

این مسئول با اشاره بر اینکه تاکنون 120 شهر در کشور زیرپوشش اینترنت پهن‌باند نسل سوم ایرانسل قرار دارند، یادآور شد: این تکنولوژی تاکنون به شهرهای ارومیه، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، بابل، دزفول، اهواز، آبادان، همدان، شیراز و بندرعباس رسیده است.

وی سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین 10 تا 40 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا 15 مگابایت برثانیه و مدت زمان پاسخگویی را بین 50 تا 150 میلی‌ثانیه برشمرد.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل اضافه کرد: با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل برای نخستین بار در ایران مشترکان تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند.

وی یادآور شد: کاربران با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل خدمات 4G  به عنوان جایگزین دیگر روش‌های دسترسی می توانند از اینترنت  بهره بگیرند.

قلمبردزفولی از افزایش خدمات اینترنتی ایرانسل در گیلان خبر داد و افزود: خدمات اینترنت در این سال‌ها رشد فزاینده‌ای داشته است.

وی رشت، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، آستارا، بندرانزلی و ... را از جمله شهرهایی عنوان کرد که 80 درصد مشتریان دیتا را زیرپوشش قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز