خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مخابرات قم:

قدرت رسانه‌ای مهمترین عامل در قدرت سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۰۱

مدیر عامل شرکت مخابرات قم، معتقد است، ، مفاهیم سنتی حوزه سیاست تغییر پیدا کرده، به گونه ای که اگر در گذشته قدرت نظامی حرف اول را در بحث قدرت نمایی سیاسی می زد، امروز و در عصر حاضر، قدرت رسانه ای مهمترین عامل در قدرت سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیداسدالله دهناد، عصر امروز در نشستی با مدیران خبرگزاری های استان قم، با بیان این که بین کار رسانه های مجازی با شرکت مخابرات، اشتراک ماهیت وجود دارد، اظهار داشت: ارتباطات، وجه مشترک مخابرات و رسانه است.

وی با بیان این که عصر حاضر عصر ارتباطات و رسانه است، گفت: در عصر حاضر بر خلاف گذشته، مفاهیم سنتی حوزه سیاست تغییر پیدا کرده، به گونه‌ای که اگر در گذشته قدرت نظامی حرف اول را در بحث قدرت نمایی سیاسی می زد، امروز و در عصر حاضر، قدرت رسانه ای مهمترین عامل در قدرت سیاسی است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم، افزود: قدرت رسانه ای در دنیای امروز به اندازه ای مهم است که هر کس توان رسانه ای قوی تری دارد، تسلط بیشتری بر مسائل مختلف دارد.

وی با بیان این که رسانه ها از مهمترین ابزار نظارتی در یک جامعه محسوب می‌شوند، گفت: در کنار سه رکن اصلی یک حکومت، امروز از رسانه ها به عنوان رکن و قوه چهارم یک حکومت نام برده می شود.

دهناد با بیان این که ارتباطات نیاز به ابزار و زیرساخت های مخصوص به خود دارد، گفت: مسئولیت ایجاد زیرساخت های ارتباطی بر عهده مخابرات است و از این رو کار ما به نوعی شبیه به وزارت راه است، که باید شاه راه‌های ارتباطی را ایجاد کنیم.

وی با بیان این که امروزه حتی کار صدا و سیما نیز بدون مخابرات معنا و مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: برای مثال در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قم، عمده انتقال ارتباطات و ارسال تصاویر برای نمایش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از زیرساخت های ارتباطی صورت گرفت که توسط مخابرات فراهم شده بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت در استان قم، گفت: در حال حاضر ۵۸۰هزار تلفن ثابت در استان قم ظرفیت سازی شده و از این تعداد حدود ۴۹۰هزار مورد آن به مردم واگذار شده است.

وی افزود: این آمار در استان قم در شرایطی است که بسیاری از استان های کشور با محدودیت واگذاری تلفن ثابت مواجه اند، اما در استان قم حدود ۹۰هزار خط تلفن ثابت به صورت ظرفیت خالی وجود دارد و در بسیاری از نقاط شهر قم، خط تلفن ثابت به صورت بروز قابل واگذاری است.

دهناد یادآور شد: امروز تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم که آماری حدود ۱۴۹ روستا باشد، دارای خط تلفن ثابت خانگی هستند و هنوز هم ظرفیت خالی وجود دارد اما متقاضی آن وجود ندارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده شرکت مخابرات استان قم در خصوص خط تلفن همراه اول نیز گفت: در حال حاضر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خط تلفن همراه اول در استان قم ظرفیت سازی شده است که از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار خط آن واگذار شده است؛ این آمار در حالی است که ما قصد دارد ظرفیت های تلفن های همراه اول استان قم را در سال ۹۴ به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خط افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم با بیان این که حدود ۱۵۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت نیز در استان قم ظرفیت سازی شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار مشترک خط تلفن ثابت استان قم، متصل به اینترنت پرسرعت مخابرات هستند و با این آمار هنوز برای حدود ۳۵ هزار ظرفیت خالی، امکان واگذاری اینترنت پرسرعت وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز