خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

کشف استعداد هنرآموزان ساده و سطحی شده است

کد خبر : ۲۵۹۸۷۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با استاد محمد علی حدت از پیشکسوتان نقاشی در اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در این دیدار گفت:در ایام قدیم استعداد شاگردان از طریق استادان کشف می شد اما هم اکنون کشف استعداد هنرآموزان ساده و سطحی شده است و افراد بیشتر با مدرک تحصیلی خود شناخته می شوند.

وی با تاکید بر لزوم کشف استعداد های هنری توسط استادان تصریح کرد:لازم است در سیستم آموزش هنر اتفاقات دیگری رخ دهد و استادان هنر خود را همچون گذشته در قالب مکتب استاد شاگردیبه هنر آموزان منتقل نمایند و این در حالی است که هنرمندان غالبا فضای کارگاهی خود را به برگزاری دوره در آموزشگاه های آزاد هنری ترجیح می دهند.

استاد محمد علی حدت نیز در این دیدار گفت:امروزه شرایط آموزش در کشور چند وجهی است که عبارت است از :رسانه ها ،صدا وسیما و مراکزآموزشی.

وی افزود:در گذشته نیاز هنر آموزش هنر بود اما با گرایش به مدرک گرایی افراد بیشتر به سمت کسب مدرک حرکت می نمایند تا به سمت کسب مهارت ها و تخصص های هنری .

همچنین در این دیدار مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان و همراهان وی از آثار استاد حدت بازدید بعمل آوردند و وی به ارایه توضیحاتی در مورد آثار هنری خود پرداخت.

شایان ذکر است استاد محمد علی حدت تحصیلات ابتدائی را در یزد و نائین و در سال 1346 از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در رشته نقاشی طبیعت دیپلم گرفته و پس از 1سال تدریس هنر در شهرکرد به مدت دو سال جهت انجام خدمت نظام به سنندج اعزام و از مهر ماه سال 1349 در تهران ساکن گردید.در سال 1358 از تهران به اصفهان عزیمت و سپس در سال 1363 مجددا به تهران بازگشته و در سال 1368 دوباره به اصفهان آمده و تا کنون در این شهر ساکن است.

وی به اکثر نقاط عشایر نشین سفر کرده و تلاش او به ارائه ی گوشه هایی از زندگی ایلاتی و بافت معماری سنتی و مذهبی ایران زمین در آثارش نمایان میباشد.در طی 15 سال گذشته به تعلیم و تربیت هنرجویان مشتاق در شهر اصفهان اشتغال داشته و بیش از 400 هنرجو که اکثرا در نقاشی فعالیت دارند توسط وی تربیت شده اند.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز