خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد:

تحمیل 120 میلیارد تومان خسارت بارندگی و سیلاب در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۸۹

استاندار هرمزگان گفت: خسارت‌های زیادی بر اثر بارندگی و سیلاب به تاسیسات، راه‌ها و بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها در هرمزگان وارد شد که براساس برآورد اولیه میزان خسارت این بارندگی 120 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایلنا، دکتر جاسم جادری با بیان اینکه از بامداد روز گذشته (چهارشنبه 20 اسفند ماه) شاهد هشت ساعت بارندگی مداوم در بندرعباس بودیم، عنوان کرد: میزان بارندگی در بندرعباس نزدیک به 110 میلیمتر بود که روان آب زیادی را ایجاد کرد و معابر عمومی و مسیل‌ها جوابگوی دفع این آب‌ها نبود.

وی ادامه داد: این بارندگی موجب انسداد محورهایی در چهار نقطه شهر بندرعباس شد و معابر عمومی نیز دچار آبگرفتگی شدند و محورهای مسدود شده با تلاش‌هایی که صورت گرفت بازگشایی شد.

استاندار هرمزگان افزود: 30 خانوار که منازل آنها در حریم مسیل‌ها و خورها واقع شده بود و جزء بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس محسوب می‌شوند دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش نیروهای امدادی جابه‌جا شده و در یک واحد آموزشی نزدیک به محل اسکان یافتند و مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفت.

جادری تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی موجب تعطیلی برخی ادارات و مدارس در بندرعباس شد و شدت بارندگی منجر به فوت یک نفر شده که هویت این فرد هنوز مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت‌های زیادی بر اثر این بارندگی به تاسیسات، راه‌ها و بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها در هرمزگان وارد شد که براساس برآورد اولیه میزان خسارت این بارندگی 120 میلیارد تومان بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: فرودگاه بندرعباس نیز بر اثر شدت بارندگی تعطیل است و تلاش می‌کنیم امروز بازگشایی شود و همه امکانات استان را بسیج کرده‌ایم تا مشکلات شهر بندرعباس و دیگر مناطق استان هرمزگان حل شود.

جادری اضافه کرد: در طول سال جاری در هرمزگان بارندگی چندانی نداشتیم و دچار کمبود آب شرب بودیم که امیدواریم با این بارندگی بخشی از مشکل آب شرب در استان تامین شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز