خبرگزاری کار ایران

در معارفه فرماندار جدید انزلی مطرح شد؛

تاکید استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت دریای خزر در راه توسعه استان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۹۶۱

استاندار گیلان گفت: باید از ظرفیت دریای خزر، بندرگاه و منطقه آزاد انزلی در راه توسعه گیلان بهره برد.

به گزارش خبر گزاری ایلنا از انزلی، محمد علی نجفی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در یک ساله اخیر با ایجاد فضای کار، اندیشه و تلاش در گیلان بخشی از مشکلات و تورم کاسته شد.

وی افزود: نرخ تورم در گیلان تا پایان بهمن سال جاری به 12.5 درصد رسید.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد فضای کسب و کار در استان تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی اقدامات خوبی را در این زمینه شروع کرده که می‌تواند الگویی مناسب باشد.

وی با بیان اینکه گیلان از بخش دریایی خود کم بهره گرفته است، افزود: اگر از فرصت‌های استان همچون منطقه آزاد انزلی و بنادر برای ایجاد اشتغال و توسعه استفاده نکنیم، به یقین باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد : باید با مهر، محبت و احترام فضای آرامی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم کرد .

وی با اشاره به این که بودجه عمرانی 51 شهر گیلان بالغ بر 250 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: با جذب سرمایه‌گذار صدها میلیارد تومان نقدینگی وارد این استان می شود .

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه تا چند روز آینده پذیرای هفت میلیون مسافر در این استان هستیم، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این مسافران  وارد انزلی می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید با همراهی بخش خصوصی و ارائه تسهیلات و امکانات و تامین رفاه گردشگران، درآمد حاصل از گردشگری برای گیلان را ارتقاء داد.

 این مسئول ادامه داد: انزلی با توجه به فضای باز ،سبقه و مردمش فرصت خوبی برای اشتغالزایی دارد و می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذار و رونق تولید و فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کند.

در پایان این مراسم، از تلاش‌های« قاسم روحانی فر» فرماندار سابق انزلی قدردانی و «عبدالصمد صفرنژاد» به سمت فرماندار جدید این شهرستان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز