خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌قم اعلام کرد:

تشریح فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در نوروز ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۳۰۳

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌قم، فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در ایام تعطیلات نوروز ۹۴ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد گلفشان، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۳ اسفندماه)، در نشستی خبری به منظور تشریح عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در سال ۹۳ و اعلام برنامه‌های خاص این نهاد در ایام تعطیلات نوروز ۹۴، اظهار داشت: در ماه رمضان سال ۹۳ حدود ۶۰۰ میلیون تومان انواع نذورات، در طرحی با نام سفره‌های مهربانی، به نیازمندان اهدا شد که بیشتر این مبلغ از سوی خیرین مرتبط با جمعیت هلال‌احمر استان‌قم اهداء شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوروز ۹۴ نیز گفت: با همراهی خیرین مرتبط با جمعیت هلال‌احمر استان‌قم، حدود ۷ هزار سبد کالا برای نیازمندان تدارک دیده شده که به آن‌ها اهداء خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌قم، با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم این نهاد در سال ۹۳ افتتاح پایگاه امداد هوایی بود، گفت: در سال ۹۴ نیز سه پروژه عمرانی جمعیت هلال‌احمر استان‌قم به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ مانور خدمات جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در نیمه شعبان، به صورت کم نظیر و مثال زدنی برگزار شد که باید به این مسئله نیز اشاره شود.

گلفشان به ویژه برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان‌قم برای جوانان نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان‌قم طرح‌هایی را برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان فراهم کرده که تا کنون ۱۶ هزار نفر برای این منظور ثبت نام کردند که البته ۱۳ هزار نفر از این تعداد برای ویژه برنامه‌های تابستان در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: در خصوص برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در سال ۹۳ نیز، ۱۴ هزار و ۴۰۰ برنامه تدارک دیده شد که حدود ۲۲ هزار نفر در ۱۴ هزار و ۵۹۹ کلاس شرکت داشتند که انشاالله در سال ۹۴ این طرح به صورت کاملتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌قم، با تأکید بر اینکه در سال ۹۳ از پرکار‌ترین ادارات استان قم در حوزه فرهنگ بودیم، به برگزاری جشنواره سراسری قرآن جمعیت هلال‌احمر به محوریت استان قم اشاره کرد و گفت: به دلیل عملکرد بسیار مطلوب جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در برگزاری جشنواره سراسری قرآن جمعیت هلال‌احمر، دبیرخانه دائمی این جشنواره به عهده استان قم واگذار شد.

وی افزود: به زودی نیز، کنگره تحت عنوان کنگره اخلاق و انسانیت را با محوریت تکریم والدین برگزار خواهیم کرد، چرا که احترام به بزرگتر‌ها و مخصوصا والدین از تأکیدات دینی ما محسوب می‌شود؛ این کنگره در ایام میلاد امام علی (ع) با برنامه‌های جانبی آنکه برپایی جشنواره، مسابقه، برپایی نمایشگاه و... باشد، برگزار خواهد شد.

گلفشان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خاص جمعیت هلال‌احمر استان‌قم برای ایام نوروز ۹۴ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به ایام عید نوروز نزدیک می‌شویم، در هفته‌های گذشته، دوره‌های باز آموزی امدادگران جوان را برگزار کردیم و قرار است این امدادگران جوان در ۱۶ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان قم، و در مناطقی چون اتوبان قم – تهران، جاده قدیم کاشان، آزادراه قم – گرمسار، کوه خضرنبی (ع) و...، به ارائه خدمات بپردازند.

وی افزود: در پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در ایام نوروز، حدود ۸۵ پزشک و پرستار به صورت روزانه و در مجموع ۱۷۰۰ نفر در کل ایام عید، کار خدمات رسانی به مردم را انجام می‌دهند؛ به علاوه اینکه امسال تجهیزات پزشکی و خدماتی نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌قم خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان نیز ۳۱ پایگاه مشتمل بر ۲۴ پایگاه راهنمای نوروزی، ۳ خیمه نماز و ۴ ایستگاه سلامتی به ارائه خدمات به مردم قم و مسافران خواهند پرداخت.

گلفشان در پایان سخنان خود با بیان اینکه اهمیت کار پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر استان‌قم در ایام تعطیلات نوروز بسیار بالاست، یادآور شد: برا مثال در نوروز ۹۳، پایگاه جمعیت هلال‌احمر در مسجد جمکران، از نظر میزان مراجعه، رتبه اول را در سطح کل کشور به دست آورد که اهمیت بالای پایگاه‌های استان قم را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز