خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراث فرهنگی:

ماهشهر قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد

کد خبر : ۲۶۰۳۰۸

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر ساعتی پیش گفت: امسال با فعالیت رسمی این اداره در شهرستان ماهشهر، اقداماتی جهت شناسایی اماکن تاریخی و اشیاء بدست آمده، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سارا عبادی گفت: ارادهٔ اداره کل میراث فرهنگی استان بر این است تا مجموعه‌ای از اشیاء به دست آمده در ادوار گذشته که هم اینک نزد افرادی نگهداری می‌شود، جهت شناخت تاریخچهٔ این شهر کهن تاریخی جمع آوری و در موزه‌ای در شهرستان نگهداری شود.

عبادی ادامه داد: بر اساس نظر برخی کار‌شناسان که از تپه‌های باستانی این شهر بازدید کرده اند و آزمایشاتی صورت گرفته، تاریخچهٔ این شهر به دوران هخامنشیان بر می‌گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ماهشهر گفت: به احتمال خیلی قوی، شهر قدیمی ماهشهر ابتدا در محل تل کافرونِ فعلی بنا شده بود.

سارا عبادی افزود: خوشبختانه در مدت آغاز بکار این اداره، تماس‌های زیادی از سوی شهروندان ماهشهری داشته‌ایم که اظهار نموده‌اند، اشیاء قدیمی در اختیار دارند که در صورت احداث موزه در این شهرستان حاضرند آن اشیاء را در اختیار ما قرار بدهند.

عبادی همچنین از تشکیل انجمن دوست داران میراث فرهنگی در این شهر خبر داد.

یوسف کریمی
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز