خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

اختصاص تسهیلات ویژه برای بافندگان فرش دستباف گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۳۱۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، از اختصاص تسهیلات ویژه برای بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، علی منتظری، بعد از ظهر امروز در جلسه این سازمان، افزود: این امر، مرهون ایجاد فضای کاری مطلوب در گیلان بوده است.

وی افزود: با مدیریت استاندار گیلان شرایط بسیار مناسبی برای ورود هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به این استان فراهم شده است که یکی از شرایط اساسی برای سرمایه‌گذاری، ایجاد آرامش و روحیه کاری، به دور از موضوعات حاشیه‌ای و رفع هر گونه تنش در جامعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با قدردانی از سیاست‌های اقتصادی دولت و تدابیر استاندار گیلان اظهار کرد: پیگیری مستمر به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و استقبال از سرمایه‌گذاران از جمله عوامل کاهش تورم و افت نرخ بیکاری در گیلان بوده است.

وی بیان کرد: تعامل مؤثر با دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید، ایجاد فضای صمیمی و به دور از تنش در مجموعه گیلان از دیگر عوامل موفقیت مذکور بوده است.

منتظری با بیان اینکه با ادامه روند برنامه‌ریزی‌های مؤثر و هدفمند اقتصادی دولت، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در حوزه  تولید، کسب و کار و رونق اقتصادی در سطح گیلان خواهیم شد، عنوان کرد: باید بتوان برنامه توسعه‌ای صنعت، معدن و تجارت گیلان را در سال آینده به نحو مطلوب‌تری به مرحله اجرا درآورد.

وی عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری را موضوعات مربوط به حوزه  بانکی و بالا بودن نرخ بهره‌های بانکی و کم بودن میزان تسهیلات بانکی در مقایسه با هزینه‌های واقعی تولید عنوان کرد و گفت: شرایط حاکم در صنعت تنها منحصر به گیلان نیست بلکه به قوانین کشوری در حوزه بانکی مربوط می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم با تدابیر اقتصادی دولت تدبیر و امید بسیاری از مشکلات بانکی صنعت گران برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، یادآور شد: توسعه صنعتی با اولویت راه‌اندازی صنایع همسو با قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان، بهبود فضای کسب و کار و افزایش تولیدات صنعتی از جمله این برنامه‌ها است.

منتظری ادامه داد: حل مشکلات واحدهای صنعتی در قالب تشکیل کارگروه‌های حمایت از تولید و رسیدگی جز به جز مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه و توسعه فروشگاه‌های بزرگ از دیگر برنامه‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سال آینده است.

وی، حفظ اشتغال جاری، تکمیل ظرفیت خالی واحدهای تولیدی، کمک به تأمین سرمایه در گردش واحدهای فعال، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی متناسب با مزیت‌های استان و... را جزو برنامه‌های آتی سازمان مذکور خواند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تلاش این سازمان در توسعه فعالیت‌های هنرصنعت فرش در گیلان خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از 13 هزار بافنده فرش در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 9 هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش، اداره کل فنی و حرفه‌ای، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صندوق مهر امام رضا(ع) اقدام‌های اساسی صورت گرفته است.  

منتظری از تفاهم نامه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: یکصد میلیارد ریال تسهیلات 50 میلیون ریالی برای ایجاد اشتغال خانگی در حوزه تولید فرش دستباف اختصاص یافته است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با صندوق مهر امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات فرش دستباف، مختص به دارندگان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی از این طریق قابل انجام است و صندوق مهر امام رضا(ع) در این تفاهم نامه متعهد به تخصیص اعتبارات فرش دستباف طی دو مرحله هر کدام به ارزش 10 و 50 میلیارد ریالی شده است.

منتظری با اشاره به تولید 45 هزار مترمربعی فرش دستباف گیلانی از حمایت مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان خبر داد و افزود: قول‌های مساعدی برای برند سازی محصولات فرش دستباف گیلانی به فرش بافان داده شده و ما نیز در تحقق این امر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز