خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان خبرداد؛

برگزاری همایش ملی باب المراد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۴۲

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری همایش ملی باب المراد با موضوع امام موسی کاظم (علیه‌السلام) درخرداد سال آینده به میزبانی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم پیش از ظهر امروز در جلسه کانون مساجد گیلان با اشاره به فراخوان نخستین طرح ملی «باب المراد» اظهار کرد: نخستین طرح ملی باب المراد با موضوع حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) خرداد سال 94 به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

وی، آشنایی بیش از پیش علاقمندان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با هفتمین پیشوای شیعیان جهان و ترویج و تبیین سیره آن امام همام را از اهداف برگزاری این طرح ملی اعلام کرد و افزود: آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه اعضای کانون‌ها با ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) و تلاش در راستای بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت ترویج سبک زندگی حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) از دیگراهداف طرح مذکور است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به دو صورت کشوری و استانی برگزار می‌شود، اذعان کرد: این همایش در بخش‌های مختلف شعر، مسابقه کتابخوانی، مسابقه بازنویسی ادبی، مسابقه تولید بروشور، مسابقه وبلاگ نویسی و مسابقه پیامکی برگزار می‌شود.

وی موضوع طرح همایش باب المراد را نیز در سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، سیره اخلاقی و عملی امام موسی کاظم(علیه السلام)در برخورد با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

پور ابراهیم با اشاره به قوانین بخش شعراین همایش تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌باید اشعار خود را با موضوعات مرتبط با امام موسی کاظم(علیه‌السلام) و یا امامزاده سید جلال الدین اشرف(علیه‌السلام) از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) در دو قالب کلاسیک و نو ارسال کنند.

وی به اشاره به بخش مسابقه کتابخوانی طرح ملی باب المراد خاطر نشان کرد: علاقمندان‌ می‌‌توانند‌ با دانلود فایل متنی کتاب و سوالات مسابقه از کتاب« نگاهی بر زندگی امام کاظم علیه السلام» تالیف آیت الله محمد محمدی اشتهاردی، پاسخ‌‌های صحیح را به صورت‌ اینترنتی از طریق پایگاه‌های اطلاع‌‌رسانی طرح و یا به صورت پیامکی در قالب یک عدد 10 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامک 10008940131 با ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی و استان محل سکونت ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه مطالب بروشورها باید بر اساس موضوعات طرح، با نگاه کاربردی و عملی و با رویکرد فرهنگ سازی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حداقل در یک صفحه ارسال شود، اظهار کرد: ساختار کلی بروشورها در مورد امام موسی کاظم(علیه‌السلام) باید نگاه کوتاهی به زندگی این بزرگوارداشته باشد.

وی، زمان و محل تولد، القاب و کنیه آن حضرت، زمان و مکان شهادت را از جمله ساختار مذکور برشمرد و گفت: تصاویر آنها نیز باید مرتبط با موضوع وبخش‌های مهم زندگی امام موسی کاظم(علیه السلام) باشد.

پورابراهیم  با اشاره به بخش وبلاگ نویسی تصریح کرد: کلیه علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند نشانی وبلاگ خود را به نشانی پست الکترونیکی طرح به همراه مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات، شماره تماس) در پست الکترونیکی ارسالی درج کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، ادامه داد: هر شرکت کننده می‌تواند یک وبلاگ با حداقل هفت پست و حداکثر 14 پست ارسال کرده و موضوع وبلاگ بایستی در رابطه با موضوعات طرح، سیره، احادیث و سخنان امام موسی کاظم(علیه السلام) باشد.

وی اضافه کرد: وبلاگ نویسان می‌توانند از تمامی قالب‌های رایج نوشته‌های وبلاگی مانند دل نوشته، خاطرات، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو، روایات تاریخی و ... استفاده کنند.

پورابراهیم مهلت ارسال را تا 24 اردیبهشت سال ۹۴ مصادف با 25 رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) اعلام کرد و گفت: نفرات برگزیده13 خرداد سال آینده مصادف با نیمه شعبان معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 33242430-013 و 33254785-013 تماس حاصل کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز