خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد

برداشت 17 درصدی حساب‌های بانکی در گیلان به صورت اینترنت غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۰۷

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان، از برداشت 47 درصدی حساب‌های بانکی مردم گیلان به صورت اینترنت غیر مجاز خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرج محمدخانی در جلسه پلیس گیلان با اشاره به عملکرد پلیس فتا در طول امسال گفت: مردم باید بیش از گذشته نسبت به جرایم سایبری مطلع شده و نسبت به آن هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه جرایم سایبری یکی از معضلات اساسی محسوب می‌شود، افزود: شایع‌ترین جرایم سایبری گیلان را برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد تشکیل می‌دهد.

محمدخانی، با اشاره به دیگر جرایم حوزه سایبری اظهار کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 15 درصد، مزاحمت اینترنتی با 10 درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه با 9 درصد، جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی با 3 درصد از مهم‌ترین جرایم سایبری گیلان در امسال را تشکیل داده است.

محمدخانی بیان کرد: کاراگاهان و کارشناسان پلیس سایبری گیلان تاکنون 97 درصد از جرایم سایبری این استان  را در 11 ماهه امسال کشف کرده‌اند.

به گفته وی، مجرمانی شناخته شده این حوزه، تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها شده‌اند.

رییس پلیس فتا استان گیلان با تاکید بر اینکه مجرمان فضای سایبری در هر حالی به دنبال فرصتی برای سوء استفاده از غفلت و اعتماد کاربران فضای مجازی هستند، یادآور شد: مردم باید با افزایش هوشیاری، ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز