خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد؛

کاهش 7 درصدی تلفات جاده‌ای در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۴۲

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، علی خاوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت اداره کل راه و شهرسازی گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: تمام فکرو تلاش پرسنل راه و شهرسازی گیلان در راستای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از اتفاقات ناگوار جاده ای بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 580 نفر در جاده های گیلان کشته شدند، تصریح کرد:این رقم نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال باید شاهد کاهش 10 درصدی در تعداد کشته ها باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 67 درصد از تلفات جاده ای گیلان مربوط به عابران و مسافران بوده است، اذعان کرد: از سال 92 تاکنون 114 نقطه پرحادثه در گیلان شناسایی و رفع خطر شده است.

خاوری اشاره کرد: برای اجرای این پروژه های ایمنی بالغ بر 8 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی موضوع نقاط پر حادثه را شامل شناسایی، اولویت بندی و رفع آن عنوان کرد و گفت: این امر در طول سالهای اخیر به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی محورها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تصریح بر اینکه استانداردسازی دوربرگردان ها یکی از مولفه های ایمنی تلقی می شود، خاطرنشان کرد: استانداردسازی دوربرگردان های جاده ای گیلان با توجه به اولویت مسیرها و میزان اهمیت آنها در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در محور آستانه - لاهیجان به دلیل جایگاه خاص این محور و بالا بودن ترافیک عبوری به سمت شرق گیلان و بالعکس، دوربرگردان موجود، حذف و به جای آن تقاطع غیرهمسطح احداث شده است.

خاوری با اشاره به ساخت 900 متر از 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین از بهره برداری کنارگذر منجیل در 26 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: ادامه آزادراه به طول 900 متر در محدوده منجیل به زیربار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از دو پروژه راه در گیلان برای امسال هدف گذاری شده بود، افزود: تکمیل 900 متر از 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین به اداره کل راه و شهرسازی گیلان واگذار شده که این پروژه از بیستم مهرماه آغاز شد که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مسئول اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی عنوان کرد.

وی تبدیل سه بانده کردن راه اصلی مسیر منجیل - رودبار به بزرگراه به طول پنج هزار و یکصد متر را از دیگر پروژه های هدف گذاری شده در این مسیر عنوان کرد.

به گفته خاوری، این طرح از بیست و یکم بهمن ماه امسال با اعتبار 21 میلیارد تومان انجام شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز