خبرگزاری کار ایران

در راستای حفظ و حراست منابع طبیعی استان زنجان صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی و قضایی منابع طبیعی با قضات

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۵۷

رئیس پنجم حقوقی دادگستری استان زنجان, گفت: متاسفانه نقص در قوانین منابع طبیعی وجود ندارد اما در اجرای آن با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در نشست تخصصی و قضایی با موضوع حفظ و صیانت از منابع طبیعی که معاونان منابع طبیعی استان و معاونین دادگستری استان، معاون دادسرای عمومی و انقلاب زنجان و رئیس شعبه پنجم حقوقی دادگستری استان با حضور مدیر کل مستندسازی اموال دولتی حضور داشتند بر لزوم بازنگری در قوانین مربوط و راهکارهای پیشگیری از تخریب بی‌رویه منابع طبیعی تاکید شد.

در این نشست تخصصی نصیری رئیس پنجم حقوقی دادگستری استان در سخنانی با تاکید بر پیشگیری از تخریب منابع طبیعی عنوان کرد: بی‌شک اهمیت و ارزش منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست اما به دلیل قرار گرفتن کشورمان در مسیر خشکسالی ضرورت حفظ و صیانت از این عرصه‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه بی­تفاوتی به موضوع منابع طبیعی موجب رنجش دوستداران طبیعت شده است، ادامه داد: تجدید در توجه به این ثروت­های خدادادی بر کسی پوشیده نیست و برای برخورد با متخلفان ضرورت پیگیری موضوع از طریق تشکیلات قضایی حائز اهمیت است.

نصیری کاهش سفره آب‌های زیرزمینی در سایه خشکسالی و برداشت بی‌رویه از ذخایر و تغییر کاربری‌های اراضی ملی را جزو چالش‌های سد راه برای صیانت از عرصه­‌ها عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه نقص در قوانین منابع طبیعی وجود ندارد اما در اجرای آن با مشکلاتی مواجه هستیم.

 رئیس پنجم حقوقی دادگستری استان تخریب منابع طبیعی را ظلم و گناهی نا‌بخشودنی عنوان کرد و با اشاره به اجرای برخی پروژه­‌ها در استان افزود: تخریب اراضی ملی برای تعریض جاده تهم – چورزق که ‌‌نهایت آن ریزش کوه در طول مسیر بوده است.

به گفته وی به جای احداث مسیر زنجان- جزوان می‌توانستیم از طریق جاده قدیم با کمترین هزینه نسبت به بازسازی آن اقدام کنیم که اکنون با از بین رفتن ییلاق درجه یک مساحت قابل توجهی از مسیر تخریب شده است.

نصیری بازنگری در قوانین مرتبط با منابع طبیعی را متذکر شد و پیشنهاد داد: اعتقاد دارم با عکس برداری ماهواره‌ای می‌توانیم به عمق فاجعه تخریب بیش از گذشته پی ببریم.

وی حفظ وضعیت موجود در جهت جلوگیری از تخریب اراضی ملی را مهم دانست و افزود: در این راه انجام مطالعات زیست محیطی، ایجاد کمربند حفاظتی شهر‌ها، حفظ مراتع درجه یک و تعیین محدوده اراضی زراعی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

همچنین کرمی معاون دادسرای عمومی و انقلاب زنجان حل ریشه‌ای مشکلات مربوط به تخریب اراضی ملی را یادآور شد و گفت: تصرف اراضی تنها بر مبنای رسیدن به ثروت است و امروز شاهد هستیم که به دلیل افزایش قیمت زمین در حاشیه شهر‌ها تصرف چشمگیر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز