خبرگزاری کار ایران

توضیحات جدید رییس دانشگاه شیراز درباره حمله به مطهری

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۴۰

رییس دانشگاه شیراز گفت: نباید به عده‌ای اجازه داد با بی‌قانونی به هویت فرهنگی و ادبی شیراز صدمه بزنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مجید ارشاد امروز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از اتفاق ناگواری که در هفته گذشته برای فرزند شهید مطهری در شیراز پیش آمد اظهار داشت: این اتفاق سبب رنجش دل آزادگان کشور شد.

ارشاد، افزود: هیچ منطقی پذیرفته نیست که با توجیه‌های غیرمنطقی، مسبب این اتفاق ، دانشگاه شیراز قلمداد کنند.

رییس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه نکند دچار قضاوت نادرست شویم گفت: اعلام اینکه دانشگاه به نامه شورای تامین توجه نکرده صحت ندارد چرا که همه باید بر اساس قانون عمل کنیم.

وی ادامه داد: قانون ما، حاصل خون شهدا است و نباید به عده‌ای اجازه داد که با بی‌قانونی به هویت فرهنگی و ادبی شیراز صدمه بزنند.

ارشاد، با بیان اینکه شهر شیراز به مدارا با دشمنان خود معروف است اضافه کرد: چطور عده‌ای به خود اجازه می‌دهند با توجیه‌های غیر منطقی این مسئله را توجیه کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید افرادی که به دنبال تحقیقات علمی هستند مورد اتهام قرار گیرند به این خاطر که نمی‌خواهند صورت مسأله را پاک کنند، گفت: ما به دانشحویان حل مسأله را آموزش می‌دهیم نه پاک کردن صورت مسأله را، حال آنکه از ما می‌خواهند که صورت مسأله را پاک کنیم. این خواسته‌ها و توجیه‌ها غیر منطقی است.

وی با یادآوری اینکه یکی از رسالت‌های دانشگاه ایجاد فضای آزاد اندیشی است گفت: بدون ایجاد فضایی آزاد برای اندیشه، تولید علم صورت نخواهد گرفت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز