خبرگزاری کار ایران

تشکیل 290 پرونده تخلف صنفی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۸۰

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، از تشکیل 290 پرونده بازرسی تخلف صنفی از 15 اسفند ماه جاری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، محمد درویش کردار ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ثبت 214 مورد شکایت مردمی در سامانه ستاد خبری 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، خاطرنشان کرد: 90 درصد از شکایت‌های مذکور رسیدگی شده و شکایت‌های باقی‌مانده توسط کارشناسان سازمان در حال بررسی است.

وی از ارسال پرونده‌های تخلف اصناف برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی خبر داد و بیان کرد: ارزش پرونده تخلف‌های صنفی 441 میلیون ریال است.

درویش‌کردار به اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحد های صنفی گیلان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح ویژه نظارتی نوروزی افزایش نظارت و پایش مستمر بر بازار عرضه و تقاضا در روزهای پایانی سال است.

وی گفت: طرح مذکور با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای تهیه و خرید بسیاری از کالا و خدمات، افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی، جلوگیری از کمبود کالا و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها انجام می شود.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر برخورد قاطع با تخلف‌کنندگان، متذکر شد: طرح نظارتی ویژه نوروز سال 94 در دو بخش نظارت بر عرضه کالا و خدمات اجرا می‌شود.

وی نظارت بر عملکرد انبارها، سردخانه‌ها، میدان‌های میوه و تره‌بار، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و ... را از دیگر برنامه‌های طرح نظارتی ویژه نوروزی عنوان کرد.

درویش‌کردار با تصریح بر اینکه تمامی طرح های نظارت و بازرسی مذکور به صورت مشترک با ارگان های مربوطه انجام می شود، یادآور شد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راهور، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام در اجرای طرح نظارتی نوروز سال 94 با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری می‌کنند.

وی از اجرای طرح نوروزی بازرسی و نظارت بر واحد های صنفی گیلان همزمان با سراسر کشورخبر داد و گفت: از ابتدای طرح مذکور تاکنون 290 پرونده تخلف صنفی در گیلان تشکیل شده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به انجام پنج هزار مورد گشت و بازرسی از مراکز فروش و عرضه کالا از هفته نخست اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز سال 94 در این استان اشاره کرد و افزود: 15 اسفند ماه جاری طرح مذکور آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 94 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 734 مورد بازدید از ابتدای طرح ویژه نظارتی نوروز سال 94 تاکنون در گیلان انجام شده است، خاطر نشان کرد: 50 درصد از بازدیدها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و دیگر بازدیدها با همکاری بازرسان اتاق اصناف گیلان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز