خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از طرح رزمایش نوروزی نیروی انتظامی استان زنجان؛

رزمایش طرح انتظامی، ترافیکی، خدماتی و درمانی نوروزدر زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۸۱۹

رزمایش طرح انتظامی، ترافیکی، خدماتی و درمانی نوروز از امروز(25 اسفند) در محل ستاد نیروی انتظامی استان با رژه وسائل نقلیه و خدمات رسانی در طول نوروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا صالحی , فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان,امروز دوشنبه (25اسفند)  درابتدای این رزمایش با اشاره به اینکه رزمایش طرح نوروز همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برگزار می شود، اظهار داشت: این طرح برای اعلام آمادگی بخش های انتظامی، ترافیکی، خدماتی و درمانی در تامین امنیت ایام نوروز برگزار می شود.

سردار صالحی , با اشاره به اینکه ماموران نظامی و انتظامی با عشق و علاقه آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: خدمت به مردم خمس و زکات نعمت امنیت و سلامت است که از سوی نیروی انتظامی به مردم ارائه می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان, با یادآوری اینکه طرح نوروزی از (25 اسفند) تا (15 فروردین) اجرا می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش و رضایتمندی مردم با تسهیل عبور و مرور و افزایش ایمنی و بهره مندی از تمام امکانات برای سفری آرام از اهداف این طرح نوروزی است.

این مقام مسئول به مشارکت دستگاه های امداد و نجات، علوم پزشکی، راه و شهرسازی و دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر در اجرای این طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: در مجموعه فرماندهی استان زنجان نیز بیش از 2 هزار و 500 نفر ماموریت تسهیل سفرهای نورزی را با آموزش هایی که از قبل برگزار شده است، برعهده دارند.

به گفته سردار صالحی در طرح انتظامی یک هزار و 540 نفر روز گشت خودرویی، یک هزار و هشت نفر روز گشت موتور سوار و یک هزار و 442 نفر روز به صورت گشت پیاده در راستای تامین امنیت ایام نوروز فعالیت خواهند کرد.

در ادامه این مراسم,  معاون عمرانی استاندر زنجان,  با اشاره به خدمات طرحهای مختلف پلیس, راهداری, و دستگاههای دخیل در این بحث اظهار داشت: هدف اصلی از ارائه این خدمات به هموطنان وهمشهریان د راین ایام خدمت مسئولین به مردم در راستای اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری و رعایت اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی است.

جواد رحمتی با بیان اینکه ایجاد انسجام و هماهنگی اجزاء عناصر خادم در این زمینه مهم و اساسی است ابراز امیدواری کرد: هموطنان و مردم استان زنجان دراین ایام تعطیلات با رعایت موازین اخلاقی , قانونی, امنیتی شاهد ایام با نشاط توام با شادابی برای شروع سال جدید باشند.

این مقام مسئول دراستان زنجان,  با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با نیمه اول تعطیلات نوروزی , افزود: مردم  با درایت دینی و مذهبی خود در کنار اجرای سنت های دیرینه کشور  شاهد ایام بسیار خوب خواهند بود.

وی , در ادامه با اشاره به  خدمات اجرا کنندگان طرح رزمایش نوروزی در سراسر ایران اسلامی و استان زنجان , تاکید کرد: مسئولین در کنار مردم برای ارائه خدمات مطلوب با تمهیدات لازم وضروری سعی در به حداقل رساندن خطاهای انسانی خواهند داشت.

رحمتی, همچنین دراین خصوص ابراز امیدواری کرد: مردم با استفاده از امکانات و آمادگی برای روزهای با نشاط بهاری با رعایت قوانین به استقبال بهار و سال جدید بروند.

معاون عمرانی استاندار زنجان, در این خصوص اضافه کرد: مسئولین نیز دراین راستا با اعمال قانون و جلوگیری از بروز برخی مسائل در این شادی در کنار مردم خواهند بود.

درادامه این مراسم سردار علیرضا صالحی ، فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان, در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نوروزی سالجاری اظهار داشت: سمت و سوی ماموریت نیروهای پلیس, نیازهای امنیتی , ترافیکی و سلامتی و آرامش مردم است.

سردار صالحی با بیان اینکه اجرای طرح نوروزی برای ارائه خدمات بهتر برای مردم برای دوری از استرسها و دغدغه هاست,  تصریح کرد: ارتقاء امنیت مسافران در این طرح 20روزه از ماموریتهای مهم  اجرا کنندگان این طرح در سراسر کشور و استان زنجان است.

فرمانده  نیروی انتظامی استان زنجان, در ادامه با اشاره به اینکه امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران با ایمنی و الزام به اخلاق , قانون برای ایجاد نظم عمومی خدمت می کند, اظهار داشت: هدف از این ماموریتها ایجاد آرامش و تسهیل امور و افزایش ایمنی و بهره مندی مردم از این ایام تعطیل درایام نوروز است .

سردار صالحی, با بیان اینکه پلیس برای آرامش و آسایش مردم در کوی برزن خدمت گذاری می کند , تاکید کرد: تامین امنیت منازل و اموال مردم مسافردراین ایام تعطیل  حائز اهمیت است.

وی, با اشاره به اینکه ما در طول این مدت سختگیریهای سختی بر قانون شکنان خواهیم داشت , خاطر نشان شد: از جمله این طرحها تست رانندگان مشکوک به مصرف مواد الکلی و مخدر خواهد بود.

سردار صالحی, با بیان اینکه مردم می توانند از طریق شماره تماس 110و 128 اطلاعات خود را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند , یادآورشد: بیش از 2500نفر پرسنل نیروی انتظامی در تسهیل سفرهای نوروزی با تیمهای ویژه در سطح راههای فرعی و اصلی استان دراین مدت به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

این مقام مسئول در استان زنجان, نقش نیروی انتظامی استان زنجان را در کنار سایر ارائه کنندگان طرح نوروزی برای خدمات رسانیمهم ارزیابی کرد وگفت: در سطح شهر زنجان 110 دستگاه تیم خودرویی به گشت زنی خواهند پرداخت.

وی همچنین خبر از تجهیز 13ایستگاه و کانکس نوروزی در سطح شهربرای نظم وامنیت  داد و گفت: جاده های استان نیز تحت پوشش دوربینهای اپتیکی خواهد بود.

سردار صالحی , با اشاره به اینکه 1300نفرروز دوره گشت خودرویی و 200نفر روز با استقرار در مسیرها به فعالیت در این ایام مشغول خواهند بود , گفت: در فضای ورودی شهر700نفر نیروی انتظامی ,  کار راهنمایی و رانندگی را بر عهده خواهند داشت.

وی, در مجموع تعداد کل این نیروها را بالغ بر 4هزار نفر روز عنوان کرد وگفت: بیشترین تلاش نیروی انتظامی جلوگیری از بوجود آمدن جو پلیس امنیتی در شهر خواهد بود و حضور پلیس در کنار مردم با لباسهای شخصی خواهد بود.

تخطی کنندگان از قانون مجازات خواهند شد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان, درادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی با شادی مردم مخالف نیست, افزود: تخطی کنندگان از قانون مجازات خواهند شد.

سردار صالحی در زمینه تمهیدات ویژه چهارشنبه آخر سال نیز با بیان اینکه سیاستهای پلیس در این راستا سیاستهای ابلاغی و قانونی است,  تصریح کرد: خط قرمز پلیس دراین روز برای افراد خاطی اعمال قانون برای خوروهای است که ایجاد آلودگی صوتی کنند  و برخورد با  افراد ارازل و اباش خواهد بود , که در صورت برخورد با افراد خاطی و متجاوز به حقوق مردم وایجاد سلب آرامش در شهر خوروهای این افراد تا پایان تعطیلات توقیف و فرد متخلف بازداشت خواهد شد.

این مقام مسئول در استان زنجان, در این خصوص از خانواده ها خواست طبق باورهای دینی و اخلاقی در کنار فرزندان خود باشند.

سردار صالحی , منطق غالب پلیس را برخورد قانونی و تلخ  برابربا  مقررات با خاطیان دانست وگفت: ایجاد موج ناهنجاری در برخی موارد را از ممنوعیت پلیس عنوان کرد.

 وی, ادامه داد: برخی مناطق زنجان از جمله مناطق حادثه خیز نظیرجاده ارمغانخانه شاهد ایجاد ایستگاه و استقرار تیم پلیس برای جلوگیری از تصادفات خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان, آشکار سازی مناطق و نقاط حادثه خیز استان زنجان را در راستای شناسایی مردم مهم ارزیابی کرد وگفت: تیمهای متعددی در کلانتریها ی سطح استان مستقر خواهندشد.

سردار صالحی با بیان اینکه در ایام و تعطیلات عید نوروز اسباب کشی ممنوع خواهد بود تاکید کرد: در زمنیه سرقت های خرد در استان زنجان شاهد کاهش بودیم.

وی, همچنین در بخشی از سخنان خود با ارائه گزارش عملکرد یکساله نیروی انتظامی استان زنجان, با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص ها شاهد تحقق شعار سال بودیم,  اظهار داشت: نیروی انتظامی استان زنجان, شاهد کاهش 5درصدی سرقتها مهم بوده است.

سردار صالحی, با بیان اینکه درمقایسه با سال 92  سرقتهای سال 93 زنجان بیشتر سرقتهای خرد, بوده است , افزود: ما در وقوع این سرقتها  1درصد و در کشف شاهد 8درصدی این سرقتها در استان زنجان  بودیم.

وی,  در خصوص جرائم خشن مثل,  قتل در استان زنجان,  خبر از کاهش 45درصدی در این زمینه داد.

این مقام مسئول دراستان زنجان, درادامه این نشست و ارائه گزارش در مجموع استان زنجان را بدلیل قرار گیری در کریدوراتصال غرب به شرق کشوردارای نقش اساسی عنوان کرد و گفت:  استان زنجان دراین قرار گیری در حمل و نقل مواد مخدر و مبارزه و کشف این مواد دارای عملکرد مطلوب بوده است که در مجموع شاهد افزایش 64 درصدی کشف مواد مخدر در این استان بودیم.

وی, همچنین در زمینه  بحث تصادفات جاده ای و فوتی های سال 93 اظهار داشت: در مقایسه با سال قبل دراین بحث دارای کاهش 6درصدی بودیم.

سردار صالحی,  موتورسیکلت سواران , عابرین پیاده و تصادف کنندگان منجر به  فوتی جاده های و راه های روستایی استان زنجان را به مراتب بیشتر از سایر آیتم های استان دانست وگفت: در بحث کشف مواد محترقه دراین ایام نیز شاهد افزایش کشف 16درصدی بودیم.

این مسئول انتظامی دراستان زنجان,  به خانواده ها در این خصوص توصیه کرد: فرزندان خودرا با آیین های دوستیابی آشنا کنند ودر صورت نیاز با مراکز مشاوره ای ارتباط داشته باشند.

سردار صالحی,  همچنین در زمینه اشتغال معتادان پاک شده , تاکید کرد: توجه به اشتغال , معشت, توانمدیها  و مشاوره با روان شناسان را برای این افراد حائز اهمیت دانست.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان,  در این زمینه اضافه کرد: استان زنجان یکی از پاکترین استانهای کشور دراین خصوص است.

وی در پایان سخنان خود مراجعه به مراکز مشاوره و روان شناسی را مهم ارزیابی کردوگفت: دراستان زنجان مراکز باز پروری محدودی داریم.

گفتنی است در حاشیه برای این نشست خبری در پایان برنامه های نیروی انتظامی , شروع به کار پلیس افتخاری استان زنجان نیز با ثبت نام 173 نفر بعنوان پلیس افتخاری برای ایجاد نظم وامنیت بیشتر از پیش کلید خورد.

سردار صالحی استقبال متقاضیان ثبت نامی پلیس افتخاری در استان زنجان را بی نظیر عنوان کرد وگفت: این افراد پس از تایید صلاحیت با شرکت در کلاسهای عمومی وتخصصی و دیدن آموزشهای لازم خدمت خود را در کنار پلیس این استان شروع می کنند.

وی,  نقش این افراد را در کنار نیرو های انتظامی استان دارای  نقش انتظامی موثر بیان کرد و گفت: این افراد اولین ماموریت خودرا از امروز همزمان با اجرای طرح نوروزی شروع می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان , در این خصوص  خبر از پرداخت هزینه های درمانی و بیمه این افراد متقاضی داد.

گزارش : زهرا ملابابائی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز