خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خبر داد:

اجرای طرح ویژه گردشگری، در بنای تاریخی کاخ مروارید کرج

کد خبر : ۲۶۰۸۲۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از اجرای طرح ویژه گردشگری، در بنای تاریخی کاخ مروارید در تعطیلات نوروزی خبرداد.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالفضل عیبدی با بیان این مطلب، روز دوشنبه در نشست اجرایی خدمات سفراستان البرز گفت: با توجه به زیبایی این بنای تاریخی و تاثیرآن در جذب گردشگر، نمایشگاهی از صنایع دستی در ۵۰ غرفه درآن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این کاخ از چهارم فروردین ماه سال ۹۴ آماده پذیرایی از گردشگران است، افزود: در نمایشگاه صنایع دستی کاخ مروارید تمام اقوام ایرانی سوغات و صنایع دستی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگاه‌های سفال و سرامیک نیز در این نمایشگاه با هدف جذب گردشگران و هنرمندان برگزار شده و پس از ایام فاطمیه جشنواره‌ای نیز با حضور هنرمندان و اقوام ایرانی دراین مجموعه اجرا می‌شود.

عبیدی خاطرنشان کرد: علاوه برکاخ مروارید، کاخ‌های سلیمانیه، شهرستانک، برج می‌دانک، ینگی امام و کاروانسرای شاه عباسی نیز دراستان البرز برای پذیرایی از گردشگران آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز همچنین از تخفیف ۱۰تا ۱۵ درصدی هزینه مراکزاقامتی و هتل‌ها دراین استان با هدف جذب گردشگر بیشتر خبرداد.

وی همچنین در ادامه گفت: تدوین نقشه راهنمای استان البرز، استقرار ۹ کمپ گردشگری در مناطق جذاب و دیدنی کرج، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد و برگزاری تورهای یکروزه گردشگری با همکاری بخش خصوصی ازدیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای مسافران نوروزی است.

عبیدی اضافه کرد: اکنون ۲۴۰ اثرتاریخی استان البرز در فهرست آثار ملی ثبت شده که ۲۳ اثر نیز در فهرست ناملموس و ۱۲ اثر دیگر درزمره آثار طبیعی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز، قدیمی‌ترین آثارتاریخی استان البرز را تپه‌های ازبکی و خوروین مربوط به هفت هزار سال پیش ذکر کرد.

وی در پایان بیان داشت: امید است، با احداث اولین موزه استان البرز، درسال ۹۴ شاهد توسعه روزافزون گردشگری دراین استان نوپا باشیم.

گفتنی ست، کاخ مروارید که پس از گذشت ۱۰ سال در هفته میراث فرهنگی درهای ان به روی عموم مردم گشوده شد، واقع در مهرشهر کرج متعلق دهه ۴۰ است که توسط وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت، معمار پرآوازه آمریکایی به مبلغ یک میلیون دلار طراحی و ساخته شد.

این کاخ در زمینی به وسعت ۱۱۱ هکتار، با دو هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ با بخشهای مختلفی چون اتاق طلایی بار، اتاق صدف با نمای بیرونی حلزونی شکل، دفتر کار، سالن پذیرایی، سالن سینما، سالن بیلیارد، استخر، آب نما، محل نگهداری پرندگان کمیاب، اتاق‌های خواب بنا شد که دریاچه کوچکی سه طرف کاخ را احاطه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز