خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه اعلام شد؛

مواضع نهاد نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خصوص اتفاقات شیراز

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۰۱

نهادنماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با صدرو بیانیه نسبت به اتفاقا اخیر شیراز واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی این نهاد در بیانیه مذکور که یک نسخه از آن نیز در اختیار دفتر خبرگزاری ایلنا در فارس قرار گرفته آمده است «

مواضع هوشمندانه نماینده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در استان فارس نسبت به ۹۳. ۱۲. ۲۲ حوادث اخیر بازتاب‌هایی به همراه داشته و دارد که لازم است توجه همگان را به برخی نکات مهم و ضروری آن جلب کنیم:

به دلیل برگزاری اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، معظم له در ایام حادثه در استان حضور نداشتند، لذا نفیاً و اثباتاً نسبت به سخنرانی ایشان هیچگونه موضعی اتخاذ نکرده، و حضرت آیت ا... ایمانی دامت برکاته صرفاً از نظریه شورای تأمین شهرستان شیراز مطلع شده بودند.

سخنان نماینده معزز ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های جمعه مورخه پیرامون حوادث اخیر شامل محورهایی که لازم است توضیحاتی در این خصوص ذکر شود:

 

۱ ـ کلی نگری معظم له و دیدن تمامی زوایای پیدا و پنهان

ایشان در بخشی از بیانات خود آورده‌اند: «مسائل را به عنوان مجموعه باید دید و نه به صورت برش‌هایی از یک حادثه خاص! ممکن است حادثه تلخی اتفاق بیافتد اما باید دید چه کسانی و چه عواملی به شکل گیری حادثه منتهی شده است. مسئله باید مجموعه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد و از همه کسانی که دست اندر کار این مسائل هستند مصرانه می‌خواهم که مسائل را ریشه یابی کنند و همه سناریوهای اخیر را که طراحی و اجرا شده است مورد نظر قرار دهند والا ممکن است اگر به برش خاصی از یک حادثه توجه شود به قلب حقیقت و دگرگون نشان دادن حقیقت منتهی شود».

چنانچه مسئولین دنبال حل اساسی این قضایا باشند، آیا چاره‌ای جز ریشه‌ای برخورد کردن با این مسائل وجود دارد؟ چرا که اگر جز این باشد مسائل دگرگون می‌شود. عبارت حادثه تلخ به خوبی گویای این مطلب است که ایشان به هیچ وجه با قضایای مختلف از جمله شکستن مصوبه شورای تأمین و برخورد خشن موافق نبودند اما پیگیری علت و ریشه یابی این حادثه از لحاظ ایشان اهمیت دارد که بدون توجه به آن، قضیه ناتمام می‌ماند.

 

۲ ـ توجه و تذکر به بازگشایی پنجره‌های فتنه در استان

ایشان فرمودند: «بار‌ها تذکر هم داده‌ام که از مدت‌ها قبل در زمینه بازگشایی پنجره‌های فتنه در استان نشانه‌هایی دیده می‌شود. یعنی ما می‌بینیم که عده‌ای برای اینکه استان فارس را از آرامش و مسائل اصلی دور نگه دارند، دارند دریچه‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند و این خطری است برای استان و من چندین بار این نکته را متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده‌اند و هر روز به بهانه‌ای آرامش استان را مورد تهدید قرار می‌دهند»

همگان شاهد بودند که استان فارس مدت‌ها بود که فضای آرامی داشت و کار‌ها در مسیر عادی و صحیح خود پیش می‌رفت اما تأثیرگذاری برخی عناصر حامی فتنه جهت بر هم زدن آرامش سیاسی استان و فشار به بعضی از مسئولین، آهسته آهسته زمینه برهم زدن نظم عمومی را فراهم ساخت. در این زمینه سخن بسیار است اما غرض آنکه تذکر خیرخواهانه ایشان با توجه به اشراف کامل وی بر مسائل استان و مصلحت حال و آینده بوده و هست.

 

۳ – توصیه اخلاقی

معظم له در جای دیگری از بیانات خود با اشاره به یک توصیه اخلاقی، هشداری در قالب ضرب المثل آن هم بدون ذکر شخص خاصی داشتند که: «انسان اگر باد بکارد طوفان درو می‌کند» منظور از این ضرب المثل چیزی جز این نبود که افراد متوجه شوند و مروری به سخنان و به ویژه عملکرد خود داشته باشند و ببینند که چه کرده‌اند که زمینه ساز چنین واکنشی شده است و این هرگز به معنی تأیید حرکت‌های افراطی نیست چرا که حرکت‌های سخیف و فیزیکی و خشن قطعاً محکوم و غیر قابل دفاع است.

 لازم به ذکر است. نماینده رهبر معظم انقلاب بار‌ها و باره در بیانات خود به صراحت حرکت‌های افراطی را مردود اعلام کرده بودند.

 

۴ – عقده گشایی و تصفیه حساب سیاسی

ایشان فرمودند «در فضای بعضی از رسانه‌ها انسان مطالبی را می‌بیند که استنباط می‌کند نوعی عقده گشایی و تصفیه حساب سیاسی دارد انجام می‌گیرد. گویا مقدماتی تهیه شده است که کارهایی شود که به اینجا برسد و به اینجا که رسید عده‌ای قلم به دست عقده گشایی کنند و یا مسائل خاص سیاسی خودشان را دنبال کنند. من توجه آن‌ها را به این آیه جلب می‌کنم گر چه می‌دانم برخی گوش‌ها بدهکار آیات قرآن نیستند اما وظیفه من این است که گوش زد کنم «وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولًا» این چنین نیست که قضاوت امروز ما بدون پاسخ باشد و سخن امروز ما بدون سرانجام باشد»

در این چند روز شاهد بودیم که برخی افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و با سیاست زدگی ناشی از بی‌تقوایی، از هیچ تهمتی فرو گذاری نکرده و به صراحت از انواع برچسب‌های ناچسب جهت نیل به اهداف خود استفاده کرده‌اند.

 

۵ – اقدام غیر قانونی

اگر اقدام خشن کاری است نادرست و غیر قانونی (که حق هم همین است) شکستن مصوبه‌های شورای تامین شهرستان هم کاری است نادرست که باید هر دو را در کنار هم ارزیابی نمود و به همین جهت معظم له فرمودند: «آیا واقعاً مشکل ما این است که هر روز یک سخنران دعوت شود و علیرغم تذکر به نظر شورای تامین استان توجه نکنند؟».

 

۶ – آزادی نظر

عجبا! بعضی کسانی که آزادی نظر و دانستن را حق هر فرد می‌دانند وقتی شخصیتی چون نماینده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در خصوص این حادثه که در این حجم بازتاب پیدا نمود اظهار نظر می‌نمایند، آن را دخالت ارزیابی نموده و اظهار نظرهای دلسوزانه و منطقی ایشان را بر نمی‌تابند.

 

۷ – نگرانی‌های ارزشی

معظم له از پر دغدغه‌ترین افراد نسبت به مسائل ارزشی و فرهنگی بوده و هستند و حفظ روحیه آرمان خواهی را در بین آحاد مردم خصوصا جوانان بسیار ضروری و حیاتی می‌دانند و اجازه نخواهند داد به بهانه‌های واهی فتنه گران و فرصت طلبان جوانان را دلسرد و مأیوس نمایند. لذا ایشان به صراحت فرمودند: «بدانند شیراز هم شیراز دوران طاغوت نیست. شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است. یک روز دشمنان جشن هنر را در شیراز برپا کردند. آن خواب سپری شد. الان نزدیک ۱۵۰۰۰ شهید در استان داریم. و در این شهر حدود ۵۰۰۰ شهید داریم. مگر خون شهیدان اجازه می‌دهد که شیراز برگردد به دوران طاغوت!؟ شیراز حرم سوم اهل بیت (ع) است و باید همه به الزامات حرم سوم اهل بیت (ع) توجه داشته باشیم».

در خاتمه از علما، مسئولین، جامعه روحانیت، جامعه اساتید، ائمهٔ جمعه استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بسیجیان عزیز، طلاب و دانشجویان، رجال سیاسی و آحاد مردم که با بیانیه‌ها و پیام‌های خود حمایت قاطع را از حریم ولایت و نماینده ولی فقیه ابراز داشته‌اند، کمال تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز