خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در گفتگو با ایلنا:

پیش بینی افزایش 25 درصدی مسافران نوروزی درکاشان

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۵۰

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان گفت: به لحاظ قدمت ۷ هزارساله، وجود تپه‌های سیلک و آثارتاریخی فراوانی که شهرستان کاشان دارد، سازمان میراث فرهنگی کشورو دولت تدبیر وامید باید با توجه به انتظاراتی که گردشگران داخلی وخارجی ازکاشان دارند با حمایت‌های مالی ومعنوی نگاه ویژه تری به این شهرستان داشته باشند.

«حسین حیدریان» نایب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان به جایگاه ویژه و بین الملی شهرستان کاشان به لحاظ ابنیه‌های تاریخی فراوان و قدمت ۷ هزار ساله شهرستان کاشان دارد اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر وشهرداری کاشان برنامه‌های بلند مدتی را برای جذب گردشگران داخلی وخارجی و حفظ هویت فرهنگی این شهرستان در دستور کار قرارداده‌اند

وی نگاه متوازن توسعه کاشان درزمینه‌های مختلف خصوصا بحث گردشگری را ازمهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر وشهرداری کاشان عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی شهر کاشان مصوبات بسیار خوبی را درجهت حمایت از طرح‌های گردشگری وگسترش مسائل فرهنگی واجتماعی به تصویب رساند.

حیدریان ایجاد انگیزه برای بازسازی بافت‌های قدیم توسط بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت گردشگری راازدیگر سیاست‌های شورای اسلامی شهر کاشان برشمرد و گفت: با تمهیداتی که شهرداری کاشان اندیشده خوشبختانه سرمایه گذاران استقبال بسیارخوبی درخرید وبازسازی خانه‌های قدیمی کاشان به منظورتبدیل به مکانهای اقامتی، فرهنگی و پذیرایی ازخود نشان داده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان احیای خانه‌های تاریخی را ازدیگر اقدامات شورای اسلامی دور چهارم وشهرداری کاشان عنوان کرد و گفت: ارتباطات وهمکاری شورا وشهرداری کاشان با شهرداری‌های مجاور ومساعدت سازمانهای مختلف موجب برداشته شدن گامهای جدی درتوسعه گردشگری و رونق اقتصادی وفرهنگی این شهرستان شده است.

حیدریان اقامت همراه با آسایش وتامین امنیت را مهم‌ترین سیاست کاری مدیریت شهری کاشان عنوان کرد وگفت: مسئولین شهرستان کاشان تمام تلاش خود را برای افزایش مدت زمان حضورگردشگران به منظوربازدید ازاکثرمناطق گردشگری، تاریخی و زیارتی کاشان بزرگ به کار گرفته‌اند.

 وی ازحمایت ویژه مدیریت شهری کاشان ازخانه مسافر خبرداد و گفت: درسال جاری شهرداری کاشان به موازات بخش خصوصی شرایط لازم را برای اسکان مسافران نوروری درخانه‌های تاریخی مهیا نموده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان از پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی گردشگران ومسافران نوروزی درشهرستان کاشان با توجه به فرایند‌ها وتسهیلات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: به لحاظ قدمت ۷ هزارساله، وجود تپه‌های سیلک و آثارتاریخی فراوانی که شهرستان کاشان دارد، سازمان میراث فرهنگی کشورو دولت تدبیر وامید باید با توجه به انتظاراتی که گردشگران داخلی وخارجی ازکاشان دارند با حمایت‌های مالی ومعنوی نگاه ویژه تری به این شهرستان داشته باشند

وی با تاکید براینکه دولتمردان باید با حمایتهای لازم جایگاه مدیریتی شهرستان کاشان را درتوسعه زیرساختهای گردشگری تقویت وارتقا دهند یاد آوری نمود: به دلیل اینکه میراث فرهنگی کاشان متعلق به تمام کشور است دولت باید درسیاستگذاری‌های بزرگ فرامنطقه‌ای به شهرستان کاشان نگاه کند.

حیدریان تصریح کرد: به دلیل اینکه کاشان جزء ده منطقه گردشگری کشور قرار گرفته دولت باید در تسریع راه اندازی فرودگاه کاشان و ایجاد و توسعه مسیر‌های دسترسی این شهرستان را کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز