خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر البرز خبر داد:

آماده باش یک فروند بالگرد امدادی و 110 مرکز درمانی در البرز

کد خبر : ۲۶۱۴۳۸

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر البرز از آماده باش بیش از 110 مرکز درمانی استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، ابوالفضل عبیدی با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به تردد نزدیک به 20 میلیون وسیله نقلیه از استان البرز در ایام تعطیلات نوروز و اتخاذ پیش بینی های لازم جهت ارائه خدمات اورژانسی، بیش از 110 مرکز بهداشتی و درمانی در این استان از فردا به حالت آماده باش در خواهند آمد.

وی در تشریح چگونگی ارائه خدمات مراکز درمانی استان افزود: با تلاش جمعیت هلال احمر و علوم پزشکی البرز، 17 بیمارستان و 99 درمانگاه و 375 داروخانه شبانه روزی در ایام تعطیلات سال نو به مسافران نوروزی خدمات بهداشتی و اورژانسی ارائه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز ادامه داد: بیش از 300 نیرو آموزش دیده خبره در 20 پایگاه ثابت و موقت در محورهای مواصلاتی مستقر شدند تا در صورت حادثه به اقدامات امدادی بپردازند.

عبیدی به امداد رسانی هوایی استان البرز اشاره کرد و افزود: یک فروند بالگرد در یکی از آشیانه های استان مستقر است تا در صورت وقوع حوادث جاده ای به سرعت به محل اعزام شوند.

تخفیف 15 درصدی هتل های استان البرز  در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز همچنین در ادامه، از تخفیف 15 درصدی مجتمع های اقامتی این استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: به منظور افزایش مدت اقامت گردشگران در شهرها و شهرستان های استان البرز، نرخ تمامی مجموعه های اقامتی به مسافران نوروزی با تخفیف خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و میهمانسراها با تخفیف 10 تا 15 درصدی به گردشگران نوروزی خدمات اقامتی ارائه خواهند داد.

عبیدی ادامه داد: در سال های گذشته میانگین اقامت هر مسافر در استان البرز 2 شب بوده است، درحالی که با اقداماتی نظیر تخفیف در نرخ اماکن اقامتی قصد داریم میزان ماندگاری مسافران نوروزی را در این استان به 3 شب برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ابراز امیدواری کرد که این طرح موجب تشویق و ایجاد انگیزه برای حضور بیشتر مسافران در استان البرز شود.

برگزاری 400 ساعت برنامه فرهنگی برای مسافران نوروزی البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ادامه بیان داشت: در طول تعطیلات سال نو 400 ساعت برنامه فرهنگی به صورت زنده برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این 400 ساعت برنامه فرهنگی شامل جشن ها، جشنواره ها، مسابقات فرهنگی و برگزاری هنرهای نمایشی و سنتی فولکولر است.

توزیع 3 هزار کتاب با موضوع حضرت زهرا(س) در البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از توزیع 3 هزار جلد کتابچه با موضوع زندگی حضرت زهرا (س) در میان مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به همزمان شدن ایام سوگواری حضرت زهرا (س) با آغاز سال نو، برنامه ریزی برای انجام اقدامات طرح "بهار فاطمی" در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با همکاری دستگاه های فرهنگی در استان،  3 هزار جلد کتاب پیرامون زندگی حضرت زهرا(س) تهیه شد که از 28 اسفند ماه در اماکن مختلف کرج به صورت رایگان در میان مسافران نوروزی توزیع می شود.

ترکاشوند ادامه داد: این کتاب شامل احادیث و روایات متعدد حضرت فاطمه (س) و چگونگی زندگی با برکت آن بزرگوار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت نیاز، ستاد اجرایی خدمات سفر  استان البرز آمادگی دارد تا تعداد بیشتری از این کتاب ها را در اختیار علاقمندان و گردشگران قرار دهد.

وی به همزمانی شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز سال نو اشاره کرد و افزود: در طول ایام دهه فاطمیه، مراسم های مذهبی نظیر تعزیه، سوگواریهای خیابانی، مداحی و نوحه خوانی به صورت زنده برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) مسابقات فرهنگی متعددی با محوریت احادیث حضرت فاطمه در سطح استان برگزار خواهد شد که امیدواریم این اقدامات بتواند بخشی از اندیشه های آن حضرت را نشر و گسترش دهد. 

 تصاویر آنلاین جاده چالوس در اختیار چند دستگاه

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر در استان البرز در ادامه گفت: در ایام نوروز امسال خدمات جاده ای در محورهای چالوس و آزاد راه کرج- قزوین در بالاترین سطح کیفیت ارائه می شود.

 ابوالفضل عبیدی با بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن استان البرز در مسیر شهرهای شمالی و غربی کشور و همچنین پیش بینی تردد 20 میلیون وسیله نقلیه در نوروز امسال، تلاش شده تا با کیفیت ترین خدمات جاده ای به مسافران نوروزی استان البرز ارائه شود.

وی تصریح کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مقرر شد تا اداره کل حمل و نقل و پایانه های کشور، تصاویر آنلاین و زنده جاده ای را در اختیار برخی از دستگاه ها نظیر اورژانس، هلال احمر و غیره قرار دهد تا رسیدگی به حوادث و رویدادهای جاده ای با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

عبیدی ادامه داد: به منظور سرعت بخشیدن در روان شدن ترافیک که بر اثر تصادفات جاده ای صورت می گیرد، امسال یک جرثقیل 35 تنی، مخصوص جاده چالوس و یک جرثقیل 35 تنی برای آزادراه کرج- قزوین درنظر گرفته شده است؛ تا بدین ترتیب بار ترافیک این محورها به سرعت مرتفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: اهدا گل به اولین مسافران شهر کرج توسط دوستداران میراث فرهنگی و همکاران اداره کل میراث فرهنگی البرز و همچنین ذبح قربانی در نخستین روز فروردین از دیگر برنامه های ما در این ایام است.

11 نمازخانه موقت در جاده چالوس احداث شد

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز همچنین از جانمایی و آماده سازی 11 نمازخانه موقت در جاده چالوس خبر داد و بیان داشت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی در انجام فرایض دینی، 11 نمازخانه موقت در طول مسیر جاده چالوس جانمایی و آماده شده است.

وی تصریح کرد: این نمازخانه های موقت در مکان های مناسب و در مجاورت پارکینگ های کناره جاده ای جانمایی شده است تا مسافران با آسودگی خاطر به انجام فریضه پر فیض نماز بپردازد.

طاهری فر ادامه داد: ایجاد تانکرهای آب در برخی از گردنه ها و فراهم کردن وضوخانه و سرویس بهداشتی در نزدیکی این نمازخانه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز در ایام تعطیلات سال نو است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایام نوروز یکصد مکان اقامه نماز در سرتاسر استان به صورت دائمی و موقت آماده سازی شده است که این امر بیانگر توجه ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز به فرایض دینی است.

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز