خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

برگزاری تورهای البرزگردی در نوروز 94

کد خبر : ۲۶۱۵۲۱

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان البرز از برگزاری تورهای البرز گردی در نوروز امسال خبر داد.

به گزاش ایلنا در کرج، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، ابوالفضل عبیدی با بیان این مطلب گفت: این اقدام با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم به ویژه البرزنشینان با جاذبه های گردشگری استان، صورت گرفته است.

وی افزود: هزینه تورهای البرزگردی نیم بها بوده و روزانه 2 دستگاه اتوبوس به ارائه سرویس به همشهریان و مسافران نوروزی می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برگزاری تورهای البرزگردی آن هم در ایام تعطیلات نوروزی می تواند گام موثری در جهت آشنایی بیشتر مسافران با ظرفیت های بالای گردشگری استان باشد.

عبیدی در خصوص زمان برگزاری این تورها اظهار داشت: تورها البرزگردی در طول تعطیلات سال نو در چهارمسیر جاده چالوس، برغان، طالقان و اشتهارد برگزار می شود.

عبیدی خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای البرزگردی علاوه بر ایجاد روحیه و نشاط در خانواده ها، کارکرد فرهنگی- آموزشی نیز دارد که جنبه های فرهنگی آن در کنار تفریحی بودن، بر اهمیت آن افزوده است.

9 مسجد بین راهی البرز غبار روبی شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر البرز از غبار روبی و آماده 9 مسجد بین راهی برای مسافران نوروزی این استان خبر داد و گفت: به منظور پذیرایی و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی استان، 9 مسجد بین راهی و کنار جاده ای غبار روبی شد.

وی تصریح کرد: به دلیل تردد میلیونی وسایل نقلیه در جاده چالوس به گچسر، 5 مسجد در این محور مواصلاتی غبار روبی و فرش های آنها شستشو شد.

عبیدی ادامه داد: مسجد عوارضی آزاد راه کرج - قزوین، مسجد بزرگ کردان و مسجد بین راهی کرج – تهران از دیگر اماکن مقدسی بوده که به طور ویژه برای ایام نوروز غبار روبی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در پایان خاطر نشان کرد: مسجد خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگ داشت آن فرمان داده؛ حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن از مصادیق روشن آباد کردن مساجد به شمار می رود.

آموزش لهجه کرجی به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در ادامه گفت: در اماکن مهم استان البرز همه روزه آموزش لهجه و گویش کرجی به مسافران نوروزی آموزش داده می شود.

وی در ادامه افزود: به منظور آشنایی مسافران با آیین های سنتی و فولکلور استان البرز همه روزه در یکی از سیاه چادرهای استان، لهجه و گویش کرجی به گردشگران آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: برای آشنایی مسافران با لهجه و گویش اصیل کرجی، یکی از استادان زبان شناس و محلی هر روز در یکی از اماکن تاریخی و پرتردد شهر به اجرای برنامه می پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطر نشان کرد: مجموعه این اقدامات به منظور احیا و زنده نگه داشتن میراث چندهزار ساله استان البرز تدارک دیهده شده است.

برپایی 12 ایستگاه صلواتی نوروزی در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز همچنین در پایان از برپایی 12 ایستگاه صلواتی در ایام نوروز خبر و گفت: به رسم میهمان نوازی و تکریم از مسافران نوروزی در طول تعطیلات سال نو، 12 ایستگاه صلواتی به طور پیوسته از گردشگران این استان پذیرایی می کند.

وی تصریح کرد: تهیه و توزیع انواع آش های محلی، چای، بسته های آموزشی برای دو رده سنی کودکان و بزرگسالان تنها بخشی از خدمات این ایستگاه های صلواتی است.

عبیدی در ادامه به بسته های آموزشی کودکان اشاره کرد و افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر در استان البرز تلاش کرده با تدوین آموزش هایی نظیر چگونگی سفر، کمک های اولیه، معرفی جاذبه های استان، ایمنی در مسافرت و موضوعاتی از این دست، نسل آینده را با فرهنگ گردش و گردشگری آشنا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطر نشان کرد: این ایستگاه های صلواتی از 28 اسفند ماه تا 17 فروردین 94 برپا خواهد بود تا بدین ترتیب خاطره خوشی از استان البرز در یاد مسافران باقی بماند.

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز