خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز خبر داد:

جایگاه سوخت موقت در جاده چالوس ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۶۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از ورود بیش از 400 هزار وسیله نقلیه در روزهای 27 و 28 اسفند ماه به این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز؛ ابوالفضل عبیدی با اعلام این خبر افزود: طی روزهای پایانی سال، 428025 وسیله نقلیه وارد استان البرز شدند که این رقم بیانگر پتانسیل و ظرفیت های بی بدیل گردشگری این استان است.

وی تصریح کرد: در روز 27 اسفند ماه 242424 وسیله نقلیه وارد استان شد و این تردد ها در روز 28 اسفند ماه 185601 وسیله نقلیه بود.

عبیدی ادامه داد: تاکنون حدود 7 هزار اتومبیل از جاده چالوس تردد کرده است در حالی که در آزادراه کرج – قزوین بیش از 230 هزار وسیله نقلیه عبور کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطرنشان کرد: مسیر بوئین زهرا- اشتهارد و تهران - کرج از دیگر محورهای مواصلاتی پرتردد استان البرز در روزهای پایانی سال بوده است.

24 ایستگاه مطالعاتی در البرز راه‌اندازی شد

وی در ادامه از راه اندازی 24 ایستگاه مطالعاتی برای مسافران نوروزی این استان خبر داد وگفت: به منظور بالا بردن سطح دانش همشهریان البرزی و همچنین مسافران و گردشگران 24 ایستگاه مطالعاتی در سطح استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: مسافران و علاقمندان می توانند با مراجعه به هر یک از این ایستگاه ها کتاب، مجله و بورشور مورد علاقه خود را به صورت امانت و رایگان تحویل بگیرند و پس از مطالعه آن را به هر کدام از ایستگاه های مطالعاتی تحویل دهند.

عبیدی ادامه داد: این کتاب ها در قطعه های جیبی و برای تمامی گروه های سنی آماده شده است که محوریت تمامی این کتاب ها مذهبی و عبرت آموز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز خاطر نشان کرد: پایانه اتوبوسرانی کرج به قزوین، ایستگاه راه آهن، استانداری، اداره پست، بیمارستان البرز و بیمارستان الزهرا تنها تعدادی از این ایستگاه هاست که علاقمند با مراجعه به این اماکن می توانند کتاب های مورد علاقه خود را به صورت امانت و رایگان تحویل بگیرند.

جایگاه سوخت موقت در جاده چالوس ایجاد شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز در ادامه از ایجاد جایگاه سوخت موقت در جاده چالوس برای ایام نوروز خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، یک جایگاه سوخت موقت در محور مواصلاتی چالوس به گچسر ایجاد شده تا در صورت نیاز، گردشگران با کمبود بنزین مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: این جایگاه مجهز به توزیع بنزین معمولی و بنزین سوپر است تا به فراخور نیاز وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: مخازن جایگاه سوخت به صورت روزانه شارژ می شود و به همین خاطر اطمینان خواهیم داد، مسافران نوروزی و گردشگران استان در جاده چالوس با کمبود سوخت مواجه نشوند.

عبیدی خاطر نشان کرد: جایگاه سوخت موقت جاده چالوس، تا 17 فروردین ماه سال 94 آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی می باشد.

تجهیز دو دستگاه اتوبوس به امکانات کامل پزشکی در البرز

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز همچنین از تجهیز دو دستگاه اتوبوس به امکانات کامل بیمارستانی در ایام نوروز خبرداد و گفت: با توجه به پیش بینی تردد 20 میلیون وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان البرز و احتمال حوادث رانندگی، دو دستگاه اتوبوس به امکانات احیاء و مراقبت های اورژانسی تجهیز شد تا در صورت نیاز به سرعت در محل حاضر و به آسیب دیدگان خدمات پزشکی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: این بیمارستان های سیار تمامی تجهیزات ویژه احیاء، نجات، مراقبت و بستری موقت را دارند و همواره پزشکان متخصص به صورت کشیک و به طور شبانه روزی در آن حضور خواهند داشت.

عبیدی ادامه داد: این  دو دستگاه در جاده های چالوس و محور کرج – قزوین مستقر شده اند و تا پایان تعطیلات نوروزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: 48 پایگاه اورژانس، 3 ایستگاه سلامت، 3 پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و 2 اتوبوس آمبولانس از جمله اقدامات پزشکی و اورژانس در جاده های این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ابراز امیدواری کرد، اقدامات پزشکی و اورژانسی البرز بتواند مددرسان مسافران نوروزی این استان باشد.

رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی البرز در کمتر از 24 ساعت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز همچنین از رسیدگی به شکایات و تخلفات اصناف اقامتی، پذیرایی و آژانس های گردشگری در کمتر از 24 ساعت خبرداد واظهار داشت: در صورت شکایت یکی از مسافران نوروزی و اعلام تخلف اصناف اقامتی، پذیرایی و گردشگری در کمتر از 24 ساعت به آن رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه 09669 به طور شبانه روزی و بدون وقفه آماده شنیدن شکایات و گزارشات مردمی از عملکرد هتل ها، هتل آپارتمان ها، منازل استجاری، رستوران ها، آژانس های مسافرتی و مجموعه های تحت پوشش میراث فرهنگی می باشد.

عبیدی ادامه داد: در صورت شکایت های متعدد از یک مرکز خدماتی اقدامات در خصوص پلمپ صادر و تا پایان تعطیلات نوروزی، آن مجموعه متخلف فک پلمپ نخواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شماره های 32829113 و 32811266 در ساعات اداری آماده شنیدن گزارشات و رسیدگی به شکایت و تخلفات استانی می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز