خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

5 میلیون مسافر در مازندران طی سه روز گذشته جابجا شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۶۹۰

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در بخش گردشگری داخلی که محصول آن وفاق ملی است، در این دو سه روز قریب به 5 میلیون جابجایی در مازندران داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور بزرگ نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه نسبت به سال گذشته در این ایام، در بخش تردد درون استانی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم اظهار داشت: باتوجه به آمار در این چند روز، خروجی از استان کاهش یافته که این امر نشان از افزایش اقامت دارد.

وی به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری جهت های ارکان نظام را برای فعالیت ها مشخص می‌کند .

بزرگ نیا

مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران تصریح کرد: هدف از گردشگری خارجی ایجاد صلح جهانی و آشتی بین المللی است و همانطور که از بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال برداشت می‌شود امید است بده بستان‌های فرهنگی و گردشگری بیشتری در روابط منطقه ای و بین المللی ایجاد شود.

بزرگ نیا ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، توجهات به سمت روابط خارجی معطوف شد و مسیرها با درایت خاص گره گشایی شد تا بتوان با حفظ شان و منزلت ایران به دست آوردهای خوبی در بحث روابط بین الملل دست یابیم.

وی با بیان اینکه ایران جز 7 کشور متمدن دنیاست و در کنار کشورهای دیگر از اولویت بازدید توسط گردشگر بهرمند است بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بار سنگینی بدوش دارد و در این حوزه وظیفه سازمان میراث عملی‌تر و ملموس‌تر است.

مدیر کل گردشگری استان مازندران به حضور جدی‌تر در نمایشگاه‌های گردشگری منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد و گفت: امید است با کمک بخش‌های خصوصی و همه آنهایی که در این بخش سرمایه‌گذاری کردند بتوان به این هدف دست یافت.

بزرگ نیا یادآور شد: امیدواریم با همدلی و هم زبانی سال پر رونقی در حوزه گردشگری خارجی شاهد باشیم و این در حالی است که به گفته رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تراز سفر ما به نقطه تعادل رسیده است با توجه به اینکه تا چند سال گذشته، تراز ورودی و خروجی ما منفی بوده است و سفرهای خارجی بیشتری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با اجرایی و عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری از این نقطه تعادل خارج شده و به سمت افزایش سفرهای داخلی خواهیم رفت تصریح کرد: برقراری این موازنه به نفع گردشگری استان مازندران خواهد بود.

بزرگ نیا افزود: باید اقامتگاه‌ها، واحدهای پذیرایی، خدمات فرودگاهی و گمرکی متناسب با استاندارهای جهانی سازمان میراث فرهنگی باشد تا بتوان گردشگر بیشتری جذب کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز