خبرگزاری کار ایران

آیت الله غرویان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مقام معظم رهبری با طرح شعار سال ۹۴، دولت روحانی را تأیید کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۷۵۳

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، گفت: طرح شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» برای سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری، بهترین نوع تأیید و اعلام پشتیبانی ایشان از دولت روحانی بود.

آیت الله محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی خود از نامگذاری سال ۹۴ به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: به نظرم این شعار امسال، یک تأیید بسیار محکم و جدی، بر مشی دولت تدبیر و امید بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری با قرار دادن این شعار (دولت و ملت، همدلی و همزبانی) برای سال ۹۴، خواستند به همه مردم و جناح‌های سیاسی بگویند که دولت فعلی که بر سر کار است، یعنی دولت آقای دکتر روحانی، باید مورد تأیید قرار گیرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص)، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانیشان در روز اول فروردین در حرم امام رضا (ع) هم گفتند که چون این دولت رأی اکثریت را دارد، ولو اینکه با اختلاف آرای کم هم باشد، اما چون رأی اکثریت را دارد، مشروعیت دارد و شرعا واجب است که همه جناح‌های سیاسی ولو آن‌ها که به این دولت رأی ندادند، باید از نظر شرعی، این دولت را حمایت کنند؛ در کل به نظرم خود این تعیین شعار، بهترین تأیید مقام معظم رهبری و اعلام پشتیبانی ایشان از این دولت بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایشان (رهبر معظم انقلاب) مسئله مذاکرات هسته‌ای را مجددا مورد تأیید و تأکید قرار دادند و در‌‌‌ همان محورهای هسته‌ای که تیم مذاکره کننده دنبال می‌کنند، ایشان فرمودند که ما حمایت می‌کنیم و تیم مذاکره کننده هم در صدد احقاق حقوق ملت ایران است.

آیت الله غرویان گفت: به هر حال شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، ‌‌‌ همان شعاری است که رئیس جمهور محترم هم روی آن تأکید دارند و از ابتدای پیروزی دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری، آقای دکتر روحانی هم دائما روی این نکات که همه باید با هم باشیم، وحدت داشته باشیم و این دولت دولت همه است، تأکید داشتند.

وی با تأکید بر اینکه همه جناح‌های سیاسی، حتی گروه‌هایی هم که به دولت آقای روحانی رأی ندادند، وظیفه شرعی و سیاسی دارند که از دولت حمایت داشته باشند، گفت: باید روی شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نشست‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌های زیادی برای تبیین بحث همدلی و همزبانی، بین دولت و ملت برگزار شود.

آیت الله غرویان، گفت: امیدواریم با شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» که برای امسال مطرح شده است، هرچه بیشتر به سمت وحدت در جامعه پیش برویم و دیگر شاهد حرکت‌های غیر اخلاقی، چون حوادث شیراز، قم و حرم امام (ره) و...، از جانب گروه‌های تندرو نباشیم.

وی با بیان اینکه وجود وحدت میان ملت و دولت برای پیشرفت هر جامعه‌ای، امری بدیهی است، گفت: به هر حال روی این کره زمین این انسان‌ها هستند که می‌توانند منشأ تولید، حرکت و پیشرفت باشند، و در کشور ما هم که بخش کوچکی از کره زمین است، این آدم‌ها و ملت هستند که منشأ اصلی قدرت هستند و هر گونه پیشرفتی با نیروی مردم امکان پذیر است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: بنابراین پشتوانه اصلی قدرت مردم هستند و این اتحاد و همدلی، اگر باشد، قدرت افزایش پیدا می‌کند و کشور می‌تواند پیشرفت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز