خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مازندران:

47 باند سرقت اشیاء تاریخی پارسال در مازندران متلاشی شدند.

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۸۱۸

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 47 باند سرقت اشیاء تاریخی پارسال در مازندران متلاشی شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ نعمت قاسمی، پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه دو هزار و 300 اثر ثبتی و غیر ثبتی آثار تاریخی در استان وجود دارد، اظهار داشت: سال گذشته 47باند سارقان اشیاءتاریخی در استان شناسایی و متلاشی شدند.

وی افزود: سال گذشته 219 نفر از متخلفان و متصرفان به اماکن و اشیاء تاریخی و فرهنگی استان دستگیر شدند.

قاسمی با بیان اینکه 24درصد آثار تاریخی مازندران شامل تپه،امامزاده،محوطه ، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی است تصریح کرد:  یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سال گذشته، 52دستگاه فلزیاب ،67سکه اصلی و بدلی و بیش از 250قطعه اشیاءتاریخی کشف کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  از همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی با یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران قدر دانی کرد و اظهار داشت:  سال گذشته بیش از 63 هزار گشت زنی شبانه روزی از آثار تاریخی ثبتی و غیر ثبتی استان انجام شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز